Handskrivna brev....

God söndagskväll!
 

Hemma hos oss har det dykt upp ett STORT problem..... Ett litet bekymmer som vi hade skulle fixas till och nästan hela vår värld föll när det blev ett större problem än väntat. Vi gick från fullt fungerande mobiler till inga fungerande mobiltelefoner!!!
 
Hur i hela världen ska vi klara oss i två veckor utan mobiler var min reaktion när min man berättade att det hade strulat till sig. Det är väl inget för dig förklarade han tydligt det är ju 100 gånger värre för mig! Efter den första irritationen lagt sig så ser jag verkligen problemet för min man som driver ett företag där ingen kan nå honom och han kan inte nå dom han behöver ha kontakt med så där har han rätt. Det är konstigt och ganska skrämmande hur man har gjort sig ett sådant behov av att ha mobilen så man tror att livet stannar upp när den inte fungerar.
 
Dagarna har nu gått och förutom att mina barn har "letat" efter mig ett par gånger så ska jag erkänna att det är väldigt skönt att vara utan mobilen. Jag trodde inte det men det är riktigt befriande att vara frånkopplad från verkligheten ett par dagar och det är riktigt mysigt att komma hem till handskrivna lappar på köksbordet så som man själv har växt upp.
 
I och med detta så kom jag att tänka på att jag och Anna har diskuterat en del om hur vi ska hålla kontakten när Anna snart ska åka tillbaka. En dator kommer att finnas på plats och skulle det gå att skypa med Anna och alla barnen/ungdomarna så kommer mitt hjärta att slå ett par extra slag. Det var väldigt länge sedan nu som man fick en chans att se alla. Skypa är också ett bra sätt för oss att snabbt diskutera om det eventuellt dykt upp några frågor som vi måste se till att lösa. Sedan är det ju också väldigt skönt för mig att se Annas ansikte och höra att hon mår bra. Smsa är ju också ett alternativ, fast det är rättså dyrt. Facebook fungerar också alldeles utmärkt som alternativ och är via vissa ugandiska abonemang gratis att använda. Ett telefonsamtal fick jag av Anna förra gången hon var iväg och jag var kvar hemma, men det ska jag nog inte förvänta mig denna gång......
 
Allt detta hänger på vädrets makter. Anna åker i en regnperiod och vill det sig illa så kan nätet ligga nere i dagar på grund av allt regn som kommer. Men som sagt någon form av kontakt ska vi nog få till annars så har ju ett helt vanligt hedligt handskrivet brev fungerat..........
 
Jennie
 
 
 
 
Brev som vi hade med från en skolklass i från Varberg sist vi besökte Bristol

Kommentarer
Postat av: Pia

Ja tänk vad vi är uppkopplade och på alltid. Kan riktigt känna er panik när inte telefonerna fungerade, men samtidigt så jäkla skönt att inte alltid va nåbar :)
Kramen

2013-09-08 @ 20:04:11
URL: http://marlonzacco.blogg.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0