Personligt....

Jag är lillasyster i min familj. Lillasyster till 2 bröder.

Jag är inget typiskt minsta barn  då min ena bror har DownsSyndrom. Det skiljer 2 år på oss så vi har väl varit mer som tvillingar då han ju varit senare på att gå,äta själv och blöjor osv.

Iallafall så träffades vi igår hemma hos våran mamma på söndagsmiddag och nånting slog mig.....

 

Att JAG har växt upp med honom är ju inget jag funderat över för jag har aldrig vetat nåt annat, han fanns ju där före mig och har alltid haft en självklar plats. Men nu när jag ser mina egna barn tillsammans med honom så blir jag glad. Därför att för dem har det aldrig behövt vara riktigt detsamma för dom har aldrig haft honom så nära som jag har haft, men ändå älskar dom honom.

Han är som vem som helst, och dom är oerhört varma och omtänksamma mot honom.

Dom säger till honom när dom tycker att han tjatar,dom ger han en servett när han har mat kring munnen, och dom skrattar när han säger tokiga saker, men dom gör det med värme och dom gör det med omtanke, och dom skrattar med honom och inte åt honom.

 

 

I nästa sekund slår det mig att mina barn har fått ta del av många olika delar av vår värld.

 

Dels vår egen där dom lever skyddade med båda sina föräldrar som älskar dem utan förbehåll, men dom har också fått se de handikappades värld och lärt sig att dom är precis lika mycket värda som vi andra.

Dom får också ta del av världens orättvisor i form av fattiga och föräldralösa barn i Afrika och att människor i vår omedelbara närhet dör och lämnar oss, men att livet faktiskt går vidare.

 

Stolt är jag över mina barn,precis som vilken förälder som helst.

För att dom kan, och känner så mycket utan att vi ens behövt lära dem det, jag och deras pappa.

 

                                                    

                                                                        Anna

 
Min storebror Mikael och min dotter Linnéa In a Rock Pose!
 

Kommentarer
Postat av: Pia

Så fint skrivet Anna!! Du vet väl att barn gör som du gör, inte som du säger. Då är det väl ändå inte konstigt att dina barn är riktiga godingar :)
Kramen

Svar: Tack Pia! Det är svårt att tänka så när jag inte ser på mig själv som sådan....
Men dina ord gör mig glad...
Kram! A
Jennie och Anna

2013-09-09 @ 10:24:27
URL: http://marlonzacco.blogg.se
Postat av: Helena

Vad fint Anna! Du ger dem en livskunskap som är väldigt värdefull. De kommer precis som du ha en extra stor famn för många människor. Kramar

Svar: Tack :) Jag hoppas att deras famnar blir stora...man får mycket tillbaka då. Kram och tack igen!
Anna
Jennie och Anna

2013-09-09 @ 12:31:56
URL: http://helenassota.se
Postat av: Martina

Det är verkligen en gåva att få leva med människor som är annorlunda än en själv må vara att det är downisar, adhd-drabbade eller gamla/yngre!

Svar: Det får en att växa när man möter sådana som är annorlunda än en själv! Kram A
Jennie och Anna

2013-09-09 @ 19:42:43
URL: http://ytterligare.blogspot.se
Postat av: Eva

De kom till just oss för att berika våra och våra familjers liv, med kärlek och åter kärlek. Vi är så lyckligt lottade för allt de har lärt oss och förändrat våra liv till så mycket bättre. Visst tufft emellanåt när man stångar sig blodig för självklara rättigheter, men oj vad jag inte hade velat vara utan denna styrkan och stoltheten som min grabb gett mig. Mikael är en underbar glädjespridare och lockar fram det goa i andra människor.

Svar: Visst är dom fantastiska, och vad man har lärt sig!Och då är jag ändå bara syster till en. Som förälder möter du ju nåt helt annat. Vi är rörande överens om att utan Mikael i vårt liv hade vi aldrig haft så mycket roligt! Kram Anna
Jennie och Anna

2013-09-09 @ 20:53:51
Postat av: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Klart du har de bästa barnen i världen <3 Du lär dem livet och du lär dem kärlek.

Svar: Ja, dom bästa barnen i världen för just mig hade jag turen att få :) Kram!
Jennie och Anna

2013-09-09 @ 21:00:42
URL: http://lottizdays.blogg.se
Postat av: Ewa

Anna, jag blir varm i hjärtat och tårögd av det du skriver, så otroligt fint.
Jag minns fortfarande med vilken värme och stolthet du hade när du pratade om din bror under din skoltid.
Tror faktiskt att dina barn på många sätt har ett rikare liv än många andra barn, just för att de får se så många olika sidor av livet.
Kram på dig

Svar: Han har alltid varit min stora stolthet den pojken :) Jag hoppas att barnen får ett rikt liv tack vare alla erfarenheter de får med sig....Tack för att du läste, kram Anna
Jennie och Anna

2013-09-09 @ 21:17:43
Postat av: mittgodastefinaste

Fint skrivet, önskar dig en fin vecka.

Kram Jenny

Svar: Tack! Detsamma till dig! Kram A
Jennie och Anna

2013-09-10 @ 08:15:13
URL: http://mittgodastefinaste.blogspot.se/
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0