Terminsstart!

För första gången på länge så kom en fundering om det är värt de arbete vi lägger ner, den dagen då bössan blev stulen. Kan låta löjligt, men när man hjälper andra så känns det hårt när nån sätter käppar i hjulet för det man gör.Det känns orättvist helt enkelt och vi tog det ganska personligt både Jennie och jag faktiskt.  Mellan 1500-2000 kr uppskattar vi att det fanns i bössan som försvann och det är pengar som hade gjort stor skillnad... nu ligger vi dem back och man kan inte sluta att tänka på att vi kunde haft dem också....Vi kommer såklart inte att få dem tillbaka, det fattar jag också och nu måste vi kämpa ytterligare lite till för att vi ska nå nånstans.Men vi är inte dom som ger upp och vi har ett litet tag till på oss att få ihop lite mer pengar till barnen.    Idag är det som sagt skolstart för barnen också på Bristol. Termin 3 av 3 drar igång och vi hoppas såklart att dom flesta av våra barn återvänder som dom ska. Oftast tar det några veckor innan alla är på plats för det kostar pengar att transportera tillbaka barnen till skolan och det har dom oftast inte råd med.... och det är inte så att man planerar in en tillbakaresa,vilket man tycker att dom borde kunna göra....men Uganda är inte Sverige. Jag har ännu inte hört nåt om allt gått bra med starten men hoppas på lite rapporter under kvällen. Sista terminen innan det är dags för en eventuell uppflyttning till ny klass i februari.....Kämpa på Ungar! Vi tror på er!                                                                       Anna     Ber om ursäkt... men jag får inte till det med inlägget....allt kommer i ett svep och jag vet inte vad jag gör för fel....

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0