Vad hade jag varit om inte jag skrivit....?

Min dotter låg jämte mig i soffan häromkvällen när jag satt med bloggen så sa hon:

Hur kan du skriva så mycket? Tar aldrig ideérna slut?

Jag skrattade såklart för det lät kul när hon sa det så.

Men sen har jag funderat på det, och Nej... det verkar ju inte som att det tar slut.

Vi närmar oss snart 2 år som bloggande och jag kan räkna tillfällena på en hand då jag tyckt att det har känts jobbigt att skriva,då jag inte vetat vad jag ska skriva om.

Vi skriver om ett komplicerat ämne som är svårt att relatera till och jag tror att det är delvis det som gör att vår blogg håller sig så tajt och liten som den ändå är.

På  nästan 2 år borde jag kunnat fånga fler läsare om det vi skrev om var lättsammare och mer glatt.

 

 

Jag tänker snabbt också: Undra var jag hade gjort av alla min tankar och känslor om jag inte hade skrivit ner dom?

Jag skulle ju vart sprängfull vid det här laget och antagligen mått skit, för det är en oerhörd hjälp man får att bearbeta det man går igenom när man skriver ner det...

Jag skriver jämt och många många inlägg har aldrig ens blivit publicerade för att dom har blivit för känslosamma även för mig själv och jag har inte vågat dela med mig av dem.

Mycket,mycket känslor och tankar rör sig inuti en efter det här som vi får vara med om, och det finns saker man inte kan dela med någon för att även vi tänker så olika och hanterar situationer på olika vis.

Det sätter sig små knutor här och var inuti och man får lugnt och stilla försöka mjuka upp dem för att inte låta dem förta en.

 

 

 

 

 

Glöm inte att ta hand om er själva!

Det är ord vi ofta får höra.... men det är svårt.

 

Vad är det att ta hand om sig själv? Gå på spa? Unna sig saker? Åka på semester?

Jag vet inte längre..... Med familjen samlad runt bordet kring en middag, med en pojkvän till dottern som numera nästan känns som en egen, så tar jag hand om mig just då känns det som, för jag älskar dom stunderna.

Jag åker till Uganda för att jag vill. Även om jag där ger av mig själv mer än någon annanstans så får jag också tusenfallt igen.

Kanske borde jag fylla på mina egna depåer bättre för att orka mera, men....jag minns faktiskt inte hur jag gör det bäst.

 

                                                                              Anna

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Hörni!

Kanske det här ÄR ditt sätt att ta hand om dig själv. Men det kanske är svårt för många att förstå en sån sak i denna egoismens tid. Man ska tänka på sig själv och sitt eget mående, men det finns många sätt att göra det på.
Kram

Svar: Kan det vara så enkelt menar du? Det känns som att det räcker men ibland vet jag inte.... Kram och Tack för att du fick mig att tänka, Anna
Jennie och Anna

2013-09-11 @ 10:55:20
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Malin

Hihi nu kom jag att tänka på ett råd jag fick av en riktig NÖT för att ta hand om mig skälv, och för att orka....
Ta massage!!!!
Jag gjorde det aldrig, men jag hoppas verkligen du hittar ett sätt
att ta hand om dig! Det finns bara en DU och den ska du cara rädd om!!! <3 kram

Svar: Jag är rädd om mig.... jag lovar det <3 Men då måste du lova att vara det också. Kram! Anna
Jennie och Anna

2013-09-11 @ 22:12:09
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0