Fruktstund av rang!

När man planerat att göra något så får man ju alltid en bild i huvudet av hur det kommer att bli.
Här hemma stämmer den ofta ,i Uganda stämmer den lite mindre ofta!
 
 
Vi fick skänkt 500 kr av en vänlig själ som ville att vi skulle ge barnen lite frukt.Tack Mona!
Bra tänkte jag, det blir varsitt äpple, det gillar dom! När jag kom ner på plats så berättade jag för Eddie vad vi fått och han nickade nöjt och vi bestämde att vi skulle ha en frukstund för barnen min första söndag hos dem. I min tanke skulle pengarna räcka till varsitt äpple,men hjälp vad fel jag hade! 500 kronor är en stor summa och vad mycket frukt vi kunde köpa!
 
 
Vattenmelon,päron,bananer,mango,jackfruit,papaya och ananas till närmare 100 barn! Dessutom fick dom lite ris och kött upptill sina posho och bönor den dagen! Jag var helt förstummad och lyckan hos barnen önskar jag att ni alla fått ta del av. Att förbereda för 100 barn att äta tar sin lilla tid och dom satt som ljus och väntade.
När dom sen gick iväg med en dignande frukttallrik så var det inte utan att det kom en liten tår hos mig.
Ibland är jag så otroligt tacksam att inte tanken stämmer för det kan bli så mycket bättre än vad man trott!
 
 
 
 
 
                                                                                    Anna

Kommentarer
Postat av: Anna - mamma till två prinsessor och en prins

Så underbart att se! Jag blir tårögd.
Tack för att du visar.
Kram
Anna

Svar: Ja det var en häftig känsla att se dem...Dom tyckte det var jättegott! Tack själv,kram A
Jennie och Anna

2014-04-17 @ 18:59:49
URL: http://annasfotnoter.wordpress.com
Postat av: Mona W

Åh vad underbart att få se!! Tack Anna för att du gjorde detta. Det känns helt fantastiskt att få se hur det blir verklighet och det är svårt att finna ord ❤️❤️❤️❤️. Kramar

Svar: Det är inte du som ska tacka, det är vi! Det var lyckliga barn ska du veta..Tack! och kram! <3 A
Jennie och Anna

2014-04-17 @ 21:40:17
Postat av: Pia

Det är så härligt att se vad vi kan göra tillsammans. Underbart att få se hur barnen verkligen njuter av att få denna lyx!
Kramar

Svar: Ja....gör vi det tillsammans så är det inte svårare än såhär <3 Kram A
Jennie och Anna

2014-04-18 @ 11:48:49
URL: http://marlonzacco.blogg.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0