Jag är här och jag mår bra!

Mina första dagar i Uganda är gjorda. Resan ner gick utan problem och allt flöt på bra.Jag var tillochmed framme före utsatt tid och det tillhör ju inte vanligheterna.Jag mår jättebra än så länge!

 

Det har varit stillsamma första dagar på Bristol eftersom dom fortfarande har lov och få barn är där,bara 50-60 stycken.

Men det är lite skönt....Man får tiden med ungdomarna då,den har man inte på samma vis annars.

Dom är på sin skola på dagarna sen är det träning,tvätt och läxor för dem på kvällarna så jag känner mig mer än nöjd!

Jag kommer att få min beskärda del av barn under mina veckor här,jag är tämligen säker på det...

 

Första "träffahåletbesöket" är gjort också och jag klarade det med bravur om jag får säga det själv...det var inte jättesvårt.Jag har tvättat mig stående i en balja också och jag känner mig faktiskt ganska ren,det trodde jag inte man skulle göra.Håret däremot var ett problem så det är inte så jätterent....

 

Eddie och Anne har gjort iordning ett rum till mig så jag sover ensam och jag kunde inte ha det bättre!

Min första frukost bestod av spagetti och bröd...Jag som absolut inte är nån frukostmänniska hade det lite besvärligt när det skulle ner men det gick det också,allt går om man vill, och jag vill verkligen.

 

Idag har det löst sig med uppkopplingen men det är inte helt enkelt alltid.Ibland går det och ibland funkar det inte. Jag lovar att försöka så ofta jag kan och jag hoppas att ni hänger kvar :)

 

                                                                           Ha en bra dag!

                                                                     

                                                                                   Anna

 
 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Mom

Jag är så glad för din skull. Du är glad, men blev barnen överraskade. Längtar redan tills vi ses.

2014-08-28 @ 16:34:58
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0