Dom känns som mina nu också...

Sam är den som jag har närmst mig i Uganda utan tvekan.

Och numera känns också hans familj som min.Jag har träffat Sams mormor och morfar tidigare och jag tycker mycket om dem!

 

Sams morfar Mr Mugerwa

 

Den här gången när jag var nere har jag också fått träffa Sams båda fantastiska farbröder,hans faster,farmor,kusiner och tillochmed hans pappas gamla faster! Den gamla fastern blev en riktig favorit hos mig,så himla söt! Hon fashinerades av mina fötter och tyckte att det såg ut som bebisfötter.

 

 Sams pappas faster.Hon bodde esam i ett hus med 2 rum,utan elektricitet,eller vatten och hon närmade sig
90 år.

 

Sams farbröder var också dom oerhört varma.Den ena, Mr Sendege bor i Kiwangala vilket ligger ca 7 timmar bort med buss, och den andre, Ben bor i Jinja vilket är 3 timmar med buss åt andra hållet.

Det känns skönt att veta att fastän dom är fattiga som kyrkråttor båda två så skulle dom göra allt för Sam om han råkade illa ut,likväl som Sam gör allt för dom.

 

 Mr Sendege...Kolla hur han håller pennan när han skriver...
Och Ben med ett av sina 6 barn....
 

Sam var väldigt lik sin farmor så hans utseende kommer absolut från den sidan, vilket jag vet att Sam är glad för.

Han är defenitivt mer stolt över sin pappa och den sidan än vad han är över sin mamma...

Sam med sin farmor i Kiwangala

 
Tjocka släkten i Kiwangala...Sams faster i rött, och farmor som tittar ner.Resten var kusiner och kusinbarn och gud vet vad. Pius ser ni till vänster,en av Sams bröder.
 
 
                                                                          Anna
 
 

 

 


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Hej Anna och Jenni! Vårt företag skulle vilja sponsra Bristol Academy med 1000:-. Hur går vi tillväga då? Vilket konto kan vi föra över till?Har ni möjlighet att skicka någon form av underlag att ni mottagit beloppet som vi kan använda som underlag till bokföringen :)Maila gärna tillbaka för mer info. Med vänlig hälsning/Charlotte

Svar: Mailat! :) Tack! A
Jennie och Anna

2014-12-15 @ 14:43:31
Postat av: Hörni!

Vilken härlig familj Sam har. :)

Svar: Ja..dom är jättefina! :D
Jennie och Anna

2014-12-15 @ 23:40:05
URL: http://horni.blogg.se/
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0