Det är en skör värld...

Ännu en gång kommer orden jag hatar att höra.
-Jag är sjuk igen Anna. Orden kommer från Sam och min värld stannar upp för en sekund.
 
Malaria... sjukdomen som kommit att få en sån självklar del i vårt liv för att vi numera vet hur många som inte klarar sig när dom fått det. Den sjukdomen som vi nu vet kan fälla stora delar av våran barnaskara om det vill sig illa.
 
 
Sam har turen med sig den här gången också... för att han berättar att han inte mår bra, och för att han känner igen symtomen efter alltför många gånger med Malaria. 
Eddie tar honom till en klinik där medicinering sätts in. 2 sprutor och redan dagen efter känner sig Sam piggare igen och jag börjar känna igen det glada i honom. Igår var han tillbaka på kliniken igen och han sätts på dropp.
Han vet inte riktigt varför, för att alla får inte dropp berättar han.. Jag vågar inte fråga mer för jag vill inte veta varför just han får det.
Vi pratar lite under tiden som han ligger där och väntar och Sam berättar att han har sällskap i rummet där han är för att Faisal är där också, full med malaria också han....
 
 
Båda två har varit mycket på skolan och arbetat det senaste och vi inser hur många en malariamygga kan göra sjuka. Myggnäten vi jobbar för att alla ska ha känns ännu mer som ett absolut måste när sånt här händer.
Det kan handla om skillnaden mellan liv och död, och då duger det inte att säga att vi inte har pengar att förse barnen med nät eller att dom sover under nät med hål i.
Dom lever i en skör värld våra vänner i Afrika... ibland blir vi väldigt medvetna om det.
 
 
Sam och Faisal. Den ene (Sam) kan vara tyst i 24 timmar om det är så och den andre skulle kunna prata oavbrutet i 24 timmar utan problem! Båda två alltid med ett leende till övers.... :)
 
Anna
 

Kommentarer
Postat av: Pia

Alltså det är så svårt att förstå denna hemska sjukdom. Tänk att en enda liten jäkla mygga kan förstöra så mycket! Hoppas verkligen ni får ihop pengar till nya nät när du åker ner. Jag har satt in ett litet bidrag till det <3
Kramar

Svar: Malarian är hemsk! Tack.... igen! Jag vet inte vad mer vi kan säga.... Kram A
Jennie och Anna

2014-01-21 @ 15:05:22
URL: http://marlonzacco.blogg.se
Postat av: Anna

Hej Anna!
Denna förskräckliga sjukdom, malaria är så lurigt. Klart barnen måste få myggnät! Jag har fått en födelsedagssumma av mina föräldrar, kan inte tänka mig ngt bättre att göra för pengarna än att de får gå till myggnät åt barnen. Sätter in dem snarast!
Så spännande med din kommande resa också Anna!
Stor kram från mig i Skåne!
/Anna

Svar: Du är ju bara för bra... <3 Tack!! Längtar som tokig och dagarna går fort!
Kramar A
Jennie och Anna

2014-01-21 @ 20:55:53
URL: http://bokcafeetibyn.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Jag har hittat hit från Pia och beundrar verkligen ert arbete. Idag slår jag ett slag för er och Pia på min blogg. Ett litet, ja litet men ett bidrag har ni också fått. Jag försöker att sprida ut mina bidrag och på så sett gagna många. Men jag hoppas jag kan bidra så att fler hjälper till. Lycka till med ett fantastiskt arbete.
/P

Svar: Vi är så tacksamma för minsta lilla krona! Så Tack! Tack också för att du hjälper till att visa att barnen finns, det är den största hjälpen av allt!
Jennie och Anna

2014-01-22 @ 09:50:27
URL: http://dogladyn.blogg.se/
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0