African Child Day!

Anna! Har du fått bilderna från Sam till bloggen?
 
 
Jag blir lite full i skratt när tillockmed Eddie kollar av så att jag sköter mig med bloggandet och att Sam förser mig med det jag behöver för att kunna göra det. Jag hade inte fått det han ville att jag skulle visa,men i morse kom det.
Brassbandet har varit ute på många spelningar den sista tiden,vilket såklart är jättebra!
Den här dagen var från African Child Day som ser ut att anordnas av Rädda Barnen,fast det kan lika gärna vara så att skyltarna bara är uppsatta för att dom är fina,det vet man aldrig när det gäller Uganda.
 
 
I vilket fall fick dom fina tröjor på plats ser det ut som och det är bra! Då finns det ytterligare kläder att använda som brassbandsuniformer! Den ena av de 2 uppsydda uniformerna dom har hänger inte längre ihop därför får det användas vanliga kläder också om det är fler än 1 grupp ute samtidigt.
 
 
Litet barn-stor tröja....
Så här kan det se ut....Svårt att fatta,det är 2014.
Storkillarna håller koll på instrumenten....
 
Nöjda killar som fått varsin tröja! Bulega och Salimu längst fram..
Faisal....
 Som visar att det där med selfies är stort också i Uganda!
 Till sist har vi en inte alltför jättebra bild på Herr Kisingiri Eddie....Mannen som vigt sitt liv åt de behövande barnen...
Hur kan man inte fyllas av beundran?
 
 
Anna
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra - 3 barns mamma <3

Håller med!

Va underbara bilder fulla med liv och rörelser. Den glädjen önskas varje dag :)

Kommer det komme ljud klipp när barnen spelar? Det vore så underbart att få höra :)

Svar: Kolla in Youtube länken här! Där finns lite av varje från skolan! https://www.youtube.com/user/Annahandin1 Kram A
Jennie och Anna

2014-07-03 @ 12:53:56
URL: http://www.mammansandra.blogg.se
Postat av: Robex Lundgren

finna bilder

2014-07-03 @ 17:57:17
URL: http://ghgumman.blogg.se/
Postat av: Sandra - 3 barns mamma <3

Det ska jag göra med en gång :)

Tusen tack för länken!!!

2014-07-05 @ 09:48:12
URL: http://www.mammansandra.blogg.se
Postat av: Sandra - 3 barns mamma <3

Såg precis klippet när de spelar i sina gul/blå uniformer. Vilka talanger!!! Så duktiga på musik. Var kul att se de små barnen springa fram nyfiket tittande på dem. Tänk va musik kan bidra till :)

Svar: Dom är jätteduktiga och där är många många timmar träning bakom det! Dom små står ofta och "trumpetar" eller "trummar" i luften när dom andra spelar.Hur sött som helst :) A
Jennie och Anna

2014-07-05 @ 10:00:38
URL: http://www.mammansandra.blogg.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0