Jag vet inte vad man gör!

Vad göööör man i Afrika i 2 månader....?

 

Frågan har jag fått otroligt många gånger nu sedan jag bestämt mig för att åka.

Svaret är: Hur ska jag veta det? Jag har aldrig varit där så länge förut....

 

Men mest troligt kommer jag att göra precis samma saker som vi gör när vi är där 1 eller 2 veckor...

Bära barn,leka med barn,prata med barn,prata med ungdomar,prata med Eddie,prata med Sam,skratta hejdlöst,

gråta hejdlöst,åka buss,vänta på folk,vänta på mat,vänta på allt som går att vänta på.

Sen kommer jag nog att längta hem lite också,det brukar jag klara mig ifrån när jag bara är borta en vecka eller två, och så kommer jag nog kanske också tillbringa en del tid med att undra vad jag egentligen håller på med.

 

Men när jag kommer hem då lovar jag att svara på vad man gör i Afrika i 2 månader,om jag stannar så länge.

Jag kanske åker hem efter 3 dar,det vet man aldrig!

 

                                                                                      Anna

 
Kanske är jag såhär cool när jag kommer hem om jag har tur...

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag hoppas du får en fin tid där!
Även om jag hellre vill ha dig hemma i trygga Tvååker!!!! 💜💜💜💜💜

Svar: Jag hoppas också att jag får det...och innan nån hinner blinka så är jag hemma igen! I trygga Tvååker! <3 Kram! A
Jennie och Anna

2014-07-30 @ 23:55:44
Postat av: Gunn Nilsson

Spännande! Du måste ju prova att vara där så länge. Se vad som driver dig med allt detta arbete som du lägger ner. Lycka till!

Svar: Ja...jag undrar ofta vart drivet kommer ifrån som vi känner... Tack så jättemycket! Kram A
Jennie och Anna

2014-07-31 @ 07:01:10
Postat av: Simona

Man lever livet. Som längst har jag vart i Tanzania 7 månader, men det kändes på tok för lite :P Afrikanerna vet hur man lever, trots mycket misär, fattigdom och sjukdomar lever de fortfarande i en av världens mest färgstarka och livs glada kulturer!

Svar: Nu vet jag vad jag ska göra då! :D Afrika är absolut mycket mer än elände,tänk om alla förstod det? Kram A
Jennie och Anna

2014-08-01 @ 10:12:47
URL: http://simonamatata.blogg.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0