Är du lite bättre.... så får du skit!

Att Uganda skiljer sig vida från Sverige vet vi vid det här laget, men det är ändå så konstigt hur man kan bli behandlad i Uganda om man utmärker sig.

 

Här har vi den svenska avundsjukan som inte är särskilt smickrande och som kan te sig väldigt konstig.

Men i Uganda tas det liksom ytterligare ett steg...Jag har fått berättat för mig att elever blivit mördade på grund av väldigt goda studieresultat....(Dock inte på Bristol!)

Lyckas du köpa en bil kan du bli illa behandlad,lyckas du ha el i ditt hus,likaså får du skit för det.

Har du lite finare kläder,skor,mobiltelefon eller nåt annat så gör människor allt för att trycka ner dig.

Det kan ju inte vara lätt att leva i Uganda för oavsett hur mycket du sliter för att få ett bra liv så ser folk ner på dig!

 

Det gör lite ont när man inser att det är precis det här Eddie får gå igenom och också till viss del Sam.

Dom har vita vid sin sida och det frestar på för dem. 1000 gånger av 1000 skulle svaret från dem vara att det är värt det, men ändå känns det lite konstigt att veta att man försätter dem i konstiga situationer emellanåt på grund av vår välvilja...

 

Om man ser ut såhär....undra om man får vara ifred då?
 
 
                                                                               Anna
 

 

 
 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: theknowhowkid.blogg.se

Har lagt märke till samma missunnsamhet i Tanzania. Min partner driver en trädgårdshandel och får träd nedhuggna (inte ens stulna) och meddelanden om att hans mzungu kan betala. Trist det där.

Och så snackar folk om hur afrikaner klänger på västerlänningar för pengar och status.

Svar: Det är jättetråkigt att det ska vara såhär när alla har det dåligt egentligen...Ingen är ju direkt rik iallafall..... A
Jennie och Anna

2014-06-30 @ 20:58:32
URL: http://theknowhowkid.blogg.se/
Postat av: Emmy

Jag vill väldigt gärna länka till din blogg, för detta behöver fler få läsa och se! Väldigt fina bilder förresten, så vackra människor!

Svar: Tack för att du vill länka till oss! Människorna är det vackraste som finns,både på in och utsidan! Låna bilder du! :) Tack! A
Jennie och Anna

2014-07-02 @ 19:58:11
URL: http://esterochjag.blogg.se
Postat av: Emmy

Är det okej om jag lånar någon bild? Inlägget lägger jag isåfall upp imorgon, när jag fått okejat!

2014-07-02 @ 20:00:24
URL: http://esterochjag.blogg.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0