Hur får man plats med sitt liv i en låda?

Förstå grejen...
I en sån här låda förvarar barnen på Bristol sina liv. Allt vad dom äger och har finns där i.
En del av barnen har inte ens sin egen låda utan dom måste dela.Helt ofattbart.
Dom här boxarna är nyinköpta för att vi tycker att varje unge åtminstone ska få ha de få grejerna som dom har i fred. Ytterligare en bit på väg tog vi oss med de här lådorna även om vi ännu inte klarat att ge alla en egen.
 
 
Hjärtat går sönder ibland när man ser de små nycklarna kring barnens halsar...Då vet man att dom bor på Bristol.
En del av dem har ingen annan.När dom kommer och tar en i handen för att visa nånting som dom har i sin låda så önskar man att man kunde göra så mycket mera. 
Någon tar fram ett tummat foto på sin mamma för att visa och jag förstår att det där fotot har kramats många gånger i mörkret. Försiktigt läggs det tillbaka i lådan och barnet klickar igen hänglåset och titttar på mig med klara ögon.
Jag säger att det var det finaste fotot jag har sett och barnets ansikte spricker upp i ett jätteleende. Om mamman lever frågar jag inte...för jag vill inte veta det just då,ibland är det lättare att vara utan sanningen.
 
 
                                                                                  Anna
 
 

Kommentarer
Postat av: Simona

Det är skönt att det finns människor som ni. Det finns visserligen många som hjälper, men just att föra dessa tankar vidare i världen, framförallt i en så ytlig värld som blogg-världen. Härligt att läsa ditt varma inlägg.

Svar: Bloggvärlden är nog kanske inte rätt forum egentligen.... jag trodde det, men jag tvekar ändå. Men hursomhelst är det kanske värt det i sista änden om vi bara kan få nån att förstå hur enkelt det är att hjälpa och hur mycket man får tillbaka genom att vara en del av en annan kultur.. Tack! kram A
Jennie och Anna

2014-06-23 @ 09:11:45
URL: http://simonamatata.blogg.se
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

bra inlägg

2014-06-23 @ 14:30:37
URL: http://efji.blogg.se/
Postat av: Annster

Ofattbart!
Själv skulle man behöva väldigt många lådor.

2014-06-23 @ 16:19:05
URL: http://annster.se
Postat av: Elin- kristen feminist

Jag grät när jag läste detta. Även om jag lever ett mycket mer privilligierat liv och även om jag är vuxen så vet jag hur det känns att ha föräldrar som bara finns på kort numera. Jag vet hur mycket man älskar dem även om de inte finns och hur jobbigt det kan vara att möta olika punkter i livet utan dem och då var jag 16 respektive 25 när mina föräldrar dog, att leva utan dem och utan ett egentligt hem som små barn måste vara oerhört smärtsamt.

Svar: Jag är ledsen för din förlust...En del av dem vet inte hur det är att ha föräldrar ens men jag tror ändå att saknaden finns där för dem. Kram Anna
Jennie och Anna

2014-06-29 @ 20:30:53
URL: http://elliha.blogspot.com
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0