Allt löser sig...

 
 
Jag bestämde mig för att ha tålamod när jag gick från mitt jobb i somras. Det måste bara lösa sig.
Jag åkte till Afrika och hoppades att allt skulle lösa sig på ett bra sätt när jag kom hem.
Lite naivt och lite knasigt tänkt men ibland blir det så.
 
 
Men det löste sig och jag jobbar igen,så skönt! Med jobbet jag har nu är det lätt att dra paralleller med mitt andra liv.
Jag är på en flyktingförläggning.Det är svårt att inte ta med hjärtat för mycket i det arbetet,men det är klart att man måste ha en distans.Den distansen som jag absolut inte klarar av att ha med människorna i Uganda,men som jag måste klara av att ha här,därför att här är jag närmre varje dag och känslomässigt skulle det antagligen knäcka mig på nolltid om jag öppnar upp hjärtat helt och blottar det.
 
 
På Facebook hittar man mycket konstiga saker men man hittar också en del saker som på pricken stämmer...
 
 
 
 
Jag kom till Afrika...jag mötte människor som är min totala motsats och jag växte mer än jag någonsin gjort.
 
 
                                                                                     Anna
 

Kommentarer
Postat av: Anna-Bokcaféet i byn

Grattis till nya jobbet! Bara gratulera den arbetsplatsen som får en bra medarbetare!
Jag nog förgyller mångfald och olikhet. Annars vore det bra trist och enfaldigt. Men ibland får man utmana sig själv i att våga välja det okända framför att bara följa dem som liknar en själv.
Trevlig söndag!
Kram Anna

Svar: Tack så mycket! :)
Att utmana sig själv i livet är inte alltid så lätt, men som sagt det utvecklar en när man gör det.. Ha en bra dag! kram! A
Jennie och Anna

2014-11-15 @ 19:18:13
URL: http://bokcafeetibyn.blogspot.com
Postat av: Mona W

Grattis till jobbet! De kan ju inte få någon bättre ❤️.
Lycka till!

Svar: Tackar! :) Bättre finns det med all säkerhet men jag får duga! <3 Kram och Tack! A
Jennie och Anna

2014-11-15 @ 20:05:53
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0