Jag vill ha båda...

Människor ger sig ut i världen och besöker den ena platsen efter den andra,längre och längre bort och det ena stället vackrare än det andra.Världen krymper för att sättet att transportera sig på numera är enkelt och sättet att hålla kontakten med dem som är hemma är lättare och då skrämmer det inte lika mycket att ge sig iväg,man är inte ensam.

 

Mig lockar inga exotiska platser längre,inga huvudstäder eller shoppingresor.

Kanske kan jag sträcka mig till en vecka i solen för att det är det enda viset som jag vet att jag kan koppla av på, men jag vet inte. 1 vecka till solen kan ge 2 veckor i Uganda och det är till Uganda jag vill. Det är där jag lever och det är där jag känner.

 

Jag behöver inte god mat, vin och ett flashigt hotell när jag åker, jag vill ha skit under naglarna och jag vill göra skillnad!

Jag vill ha barnen omkring mig och jag vill se just dom barnen.

Jag vill inte se andra barn i Ghana, Indien eller Botswana.

Jag vill till våra barn, Lucky,Kafuko,Tracy,Ssenta och Wendy. Jag vill höra hur Ngobi,Makanga och Jolly har haft det i skolan och jag vill säga Godnatt till Norah,Bukenya och Travis när det är dags att åka tillbaka till stan på kvällen. Jag vill ha Isac,Trinity och Trevor hängande i benen och jag vill höra dem ropa mitt namn och höra när dom ber mig att bara sjunga en endaste sång till på svenska.

Jag vill se Eddie när han stolt går omkring på sin skola och jag vill höra Sam berätta saker som jag inte trodde fanns och visa mig saker som jag aldrig tidigare sett.

 

Jag vill så mycket och jag längtar.Jag vill ha båda mina världar på samma gång,varför kan jag inte få ha det?

Iallafall bara ett litet tag....

 

 

 

                                                                                      Anna

 

 

 

 

 


Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0