Leka! Leka! Leka!

Den här gången när vi reste ner så reste vi med en hel väska med uteleksaker till barnen. Den väskan hade jag med mig ner då jag skulle tillbringa 6 veckor i Uganda innan dom andra kom. Vi hade köpt lite grejer och sen fick vi en del grejer skänkta till oss från olika håll. Hopprep,bollar,tennisrack,badbollar och ett hederligt ringspel!
Ett sånt där man kastar ringar på pinnar som har olika poäng... 2 pojkar här i vår by, Isak och Olle skickade med oss det och det blev verkligen hur poppis som helst! Mest jublades det såklart när Eddie kom för att kasta!
 
 
Det var så härligt att se barnen leka,så som barn ska göra. Att få vara en del i alla skratt, och i alla kiv för den delen när någon inte ville dela med sig.
Att få se deras leenden gå från öra till öra, det finns inte mycket som slår det.
Det var första gången vi reste med leksaker på detta viset men det var inte den sista.
Kläder i all ära, men vem bryr sig om att vara snygg när man kan få chansen att vara ett barn?
 
 
 
 
 
                                                                                  Anna
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

åå vad härligt det ser ut<3

Svar: Det var det! :)
Jennie och Anna

2014-11-10 @ 16:26:53
URL: http://melindaslife.for.me
Postat av: frkenduktig.blogg.se

Det du gör är så himla bra. Tur att det finns såna som du!

Svar: Tack så mycket! Både jag och Jennie är så tacksamma att vi kan göra det här! Det är en ära :)
Jennie och Anna

2014-11-10 @ 16:56:25
URL: http://frkenduktig.blogg.se/
Postat av: Anna-Bokcaféet i byn

Vilken bra idé med uteleksaker!!
Ikväll har jag fört över en summa till er för fardagspresent till mannen och min pappa. I det beloppet ingår också 100 kr till Yafesis julklappstransport. Hoppas ok att jag gjorde en överföring för två ändamål. Jag ska skicka själva paketet till er i tid!

Sköt om er!
Kram Anna

Svar: Ja..det slog väl ut! :)Tack för hjälpen till barnen! Det går så bra så med dubbla ändamål,inga problem :)
Må väl,kram och Tack! :)
Jennie och Anna

2014-11-10 @ 20:58:59
URL: http://bokcafeetibyn.blogspot.com
Postat av: Annster

Vad roligt :)

Svar: ja :)
Jennie och Anna

2014-11-11 @ 02:12:26
URL: http://annster.se
Postat av: Lina

Åh, vad kul att det kom till användning:))

Svar: Det gjorde det verkligen! Av stora som små...! :) Så det var en väldigt bra grej som roade många länge! Tack <3
Jennie och Anna

2014-11-11 @ 06:15:09
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0