Malaria är inget vidare...

6 veckor klarade jag mig men sen var det stopp.Jag har fått Malaria.

Jag har haft några dagar med en enorm trötthet.Kroppen har värkt på alla möjliga ställen,framför allt i knä och höftleder.Natten mellan onsdag och torsdag hade jag sån feberfrossa som jag aldrig tidigare upplevt,jag fullständigt hoppade i sängen.

Jag vaknade på torsdagen och begav mig ut till skolan i hopp om att få lite energi, men jag somnade och sov bort i stort hela dan på en matta på Eddies kontor.Kände mig rätt värdelös att jag försakat en dag med barnen på att sova så bestämde mig för att åka dit på fredagen också.Jag var otroligt trött,jag kände det, men jag ville så gärna vara där.

Efter 2 timmar kom huvudvärken och mina armar började värka också. Det var bara att ge upp och bege mig tillbaka till hotellet.Väl där började jag kräkas. 

 

Sam sa bara helt lugnt att nu vet jag att du har malaria och du behöver medicin nu.

Vi gick ner till apoteket här på gatan,där dom också är utbildade att skriva ut mediciner och jag beskrev mitt tillstånd och hon sa direkt att du har malaria och så fick jag tabletter.

 

Det har varit några tuffa dagar och jag trodde aldrig att malaria gjorde så ont...Men på en vecka ungefär brukar man vara i form igen om man får medicin i tid (vilket jag fick).

Lite illa vald tidpunkt att bli sjuk på är det onekligen eftersom Jennie och gänget kommer imorgon, men jag skulle tro att det hjälper mig att bli frisk snabbare för nu längtar jag efter dem!

 

 
 

                                                                                          Anna

 
 

 


Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Jisses,vad jag blev orolig. Tur att Mor, Dotter och Jennie med flera kommer i morgon.Var rädd om dej.

2014-10-04 @ 13:34:37
Postat av: Anonym

Som sagt som du sa så kommer jenni med familjer osv göra dig frisk så fort ni ses ska du se 👍👍👍👍 😃😃😃😃

2014-10-04 @ 18:29:34
Postat av: Helene

Vilken otur, krya på dig!

2014-10-04 @ 19:46:49
Postat av: Pernilla

Vännen! Fy, skönt att de andra kommer! Var rädda om er! Kram

2014-10-04 @ 21:53:46
Postat av: Pernilla Svensson

Tuffa dagar förstår jag. Krya på dig!

2014-10-04 @ 22:20:57
Postat av: Tessan

Usch lät inte kul.... Krya på dig!

2014-10-05 @ 08:23:07
Postat av: Ulrika Vinberg

Den anonyma var Ulrika ( Andreas / Cissis syster jag med mobilen 📲 👍👍 😎😎

2014-10-05 @ 18:06:55
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0