Det finns ord som man aldrig kommer glömma...

Det finns ord som i samma stund som man får höra dem, så vet man att man aldrig någonsin kommer att glömma dem.
Igår kom just dem orden från min lille kille Lucky. Jag vet att när jag är i Afrika så är allting starkare.Jag känner mer helt enkelt.
 
 
Jag hade med mig ett litet munspel som jag tänkte ge till honom.Jag gjorde det igår och han tog emot det och började blåsa.Sen tog det ett par minuter så tittade han på mig med sina oerhört kloka ögon så sa han:
Is this mine to keep forever end ever Anna?
 
 
Hur ska jag någonsin kunna bli den jag var igen innan allt det här startade?
Det går inte,och jag vill det inte heller.
Varje dag så fylls hjärtat på med så oändligt mycket värme och kärlek.Jag ser barn som är skitiga och trasiga men när man ser i deras ögon så ser man inte det längre.
Vilket barn i världen behöver inte bli älskat?
Det finns inte ett enda. Om man då är lite skitig och kanske sjuk för att ingen på riktigt tar hand om en då tror jag att man behöver bli älskad ytterligare lite till,inte kan jag då tänka -vilket smutsigt barn.....
 
 
Jag som inte alls är särskilt troende avslutar numera mina kvällar med att sända en tanke av tacksamhet till den som varit med och sett till att just jag var får en del av det här.
Att just jag får somna och vakna med ett leende och tänka att nu är det äntligen dags för en ny dag.
 
 
 
 
 
                                                                                 Anna
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hörni!

Förstår att man förändras som människa när man får uppleva sånt här på nära håll. Kram

2014-09-19 @ 11:08:50
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Pia

Du berör något så starkt i en med dina ord. Läste någonstans om en som tog sin son till Afrika för att visa på skillnaden, hur dåligt de hade det, hur lite de hade. Men sonen såg glädjen, hoppet och livsviljan istället. Det är ungefär så jag känner när jag läser er blogg!!
Underbara goa du, hoppas du får en fortsatt härlig vistelse!
Kramar <3 <3 <3

2014-09-19 @ 11:19:19
URL: http://marlonzacco.blogg.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0