Nu har jag provat det!

Det finns i stort sett inga likheter mellan Sverige och Uganda som jag kan komma på så här på rak arm.

Men ändå så älskar jag verkligen det här landet. Ingenting är omöjligt och allting fungerar på nåt konstigt vis.

Det fungerar inte bra med våra mått mätt, men på nåt vis får människor vardagen att rulla.

 

Jag skrattar otroligt mycket när jag är här...Man ser saker som man inte tror är sant.En vuxen kvinna med tomteluva tillexempel,hur snyggt? Hon behövde en mössa och hon ordnade en...

Människor på rollerblades, ni som varit i Afrika vet hur vägarna ser ut och det borde vara en omöjlighet, men inte här!

En man med hjärtformade solglasögon med USA mönster på...Inte jättetroligt att möta en svensk man med det, men här är det vardag!

 

 

Idag har vi varit iväg och hämtat Sam´s lillasyster Tracy tillbaka till skolan.Hon var glad att få komma tillbaka och det känns skönt att ha henne på plats.Sam´s mormor pratar på med sin luganda och jag svarar med de få ord jag kan och så skrattar vi.

 

Jag har också fått min första afrikanska åkomma.... jag såg ett litet bett på min ena fot som började klia.

Jag såg att det inte var ett myggbet och tog av mig sandalen. Eddies fru såg att jag kliade och Faizal kom i samma stund.Dom frågade vad det var och jag visade foten. Snabbt tittade dom på varandra och började prata luganda. Sen berättade dom att den måste tas bort för det kan bli smärtsamt annars....Det hela var över på en kvart och dom berättade att det är ett jättelitet djur som kryper in under skinnet och lägger ägg där som kan växa sig stora som en lillfingernagel.Min var bara ett knappnålshuvud stort och tar man bara bort dom så händer inget. Så... nu har jag provat det och behöver inte göra det igen :) Förutom den lilla händelsen är allt bra!

 

 En pojke som transporterar hem vatten...
 Sam´s morfar Mr Mugerwa
 Sam med sin mormor Nakawesi
 Nakato och Halima plockar stenar ur morgondagens ris...
 
 
Anna

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0