Bli frisk <3

För andra dagen i rad så rings Sam ut till Kawanda,byn där hans syskon tillbringar sina skollov.Lillebror Pius är sjuk och han är rejält medtagen.Dag 2 vågar Sam inte vänta längre utan Pius måste ha läkarvård.
Det finns en sak som jag vet Sam fruktar mer än malaria och det är Typhiod fever. En sjukdom som orsakas främst av förorenad mat och vatten och som också det leder till döden om det går för långt.
Tyvärr är det precis det som Pius har. Han lades snabbt i dropp med intavenös medicin och ska nu tillbaka ett par dagar till för fler behandlingar.
 
 
Hjärtat stannar verkligen,och jag känner mig på så vansinnigt fel plats.Sam vet att det hänger på honom därför att han har ansvaret för Pius.Jag i min tur vet att Sam handskas med nåt som skrämmer honom och det sista jag vill är att dom ska bli ett syskon mindre i skaran.Pius redan tunna kropp påverkas såklart och fastän han är 16 år så hade jag ändå velat vara där.
Tankarna är hos dem hela tiden och det enda jag önskar är att Pius blir frisk,för han måste det...
 
 
 
Anna
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Patricia

Styrkekramar! Håller alla tummar och tår!

Svar: Tack för det <3
Jennie och Anna

2015-12-29 @ 16:25:23
URL: http://patriciajeppsson.wordpress.com
Postat av: Anonym

Hoppas o tror att allt ska gå bra!

Svar: Tack så mycket <3
Jennie och Anna

2015-12-29 @ 20:53:46
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0