Vad händer egentligen?

Han är inte särskilt liten längre..Jag skulle tro att han är 11-12 år.Han har aldrig gått i skolan.

Han kan ingenting av det som han borde kunna. Diska kan han,och tvätta och springa ärenden.Just dom sakerna gör han,och han gör det bra. Men han varken läser, skriver eller räknar.

Jag ser ingen glädje i hans ögon,dom är bara tomma.Jag har aldrig sett honom förut, och jag kommer mest troligt heller aldrig att se honom igen men jag har svårt att glömma honom.Han har satt sig på min näthinna.

Är man 12 år och inte ens börjat skolan,då är man lite sent ute även i Uganda,och jag kan inte låta bli att undra vad som kommer att hända med hans liv.

 

 
 
 
                                                                                   Anna

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0