Världen blir klar

Lika klar som världen blev för Sam när han fick sina glasögon lika klar blev världen för mig när jag kom till Uganda.

Världen är inte bara våran och den tillhör inte bara oss.Världen är orättvis men det går att förändra.

Livet blir inte alltid som man tänkt sig men det finns ingenting som säger att det inte kan bli bra iallafall.

 

Om man blir tvungen att ta dom där stegen ut i nåt okänt som skrämmer en mer än nåt annat i hela världen så kan det ju hända att man hittar en ny väg till slut som känns okej att gå på. Jag har under de senaste åren lärt mig att trivas i mitt eget sällskap.Jag tycker att Anna är helt okej att vara med och jag vet att Anna klarar så otroligt mycket mer än vad hon själv tror ibland.

Ingen har sagt att livet ska vara enkelt hela tiden,det är det inte för någon.

Man får helt enkelt tillåta sig att falla lite,men sen tusan måste man ta sig upp igen.

 

 
Vänner i världen....
 
Anna
 

 

 


Kommentarer
Postat av: Mona W

Vet du! Jag får ståpäls när jag läser dina/era inlägg. Har sagt det förut och säger det igen. Ni är fantastiska, underbara och .....fantastiska 😊. Att du åker till Uganda igen är så bra eftersom det är där du får energin. Kramar till dig och Jennie ❤️

Svar: Ståpäls är bra kritik...Tack! Fantastiska och underbara är också det...Tack igen!Jag får ta mig dit energin finns...synd att det inte var i Mölndal typ....
Tack för dina ord! Kram A
Jennie och Anna

2015-01-16 @ 18:02:56
Postat av: Hörni!

Vad bra du skriver! Klart det är jobbigt just nu det du går igenom, men som sagt, det kommer bli bra i alla fall. Kram

Svar: Tack för att du tycker det! Och ja...det blir det alltid till slut,Kram A
Jennie och Anna

2015-01-16 @ 22:39:44
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Åh, jag åker också till Uganda, om en månad far jag!! :)

Svar: Världens bästa land! :) Vad ska du gör i Uganda? Kram A
Jennie och Anna

2015-01-17 @ 19:54:25
URL: http://jennifermilton.blogg.se
Postat av: Jennifer

Svar: Jag ska arbeta på ett barnhem!! :D Var till Tanzania för två år sedan och arbetade och nu bär det av till Uganda för att arbeta. Som jag längtar! Östafrika må vara världens bästa place to be :)

Svar: Hjälp vad roligt! Lycka till! Ja..jag fastnade totalt för Afrika! A
Jennie och Anna

2015-01-18 @ 09:14:03
URL: http://jennifermilton.blogg.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0