Olyckor sker så snabbt...

Med 167 boende barn på Bristol så händer det olyckor...det är bara så. Alla som har barn vet att det rör sig om en hundradels sekund så kan det ha hänt.Så även på Bristol.
Igår var det ett barn som trampade på en bräda som for upp och träffade ett annat barn rätt i ögat....inte så bra och nu hoppas vi bara på att ögat inte ska vara för illa skadat utan att det ska bli bra.
 
 
 
Förra året när vi gjorde om sovsalarna så kunde vi se att det var lite tunt med skydd runt sängarna för att inte barnen skulle kunna trilla ut och det skulle vi åtgärda såklart.1000 saker kom emellan och det föll i glömska...Tills jag var nere nu och jag kom en morgon och fick beskedet att ett barn trillat ner från mittenslafen rätt ner i stengolvet....En utslagen tand,svullen läpp och en trolig hjärnskakning blev det på den och världens mest dåliga samvete på mig och Jennie att vi glömt,hur kunde vi ens göra det? Dagen efter köpte vi in material och nu är sängarna säkrade iallafall.Det hjälper inte barnet som föll men det ska inte hända igen.
 

En annan morgon möttes jag av en pojke som såg lite olycklig ut och jag gick fram till honom...jag har på riktigt aldrig varit så nära att kräkas av att bara se något...
 
 
Han hade spillt ut sin morgongröt,vilken är så lös så den dricks,på sin hand och brännskadorna han fick ser ni ju...Han togs såklart till en klinik för att få medicin men plåstra om och stänga in skador gör man sällan i Uganda så den här skadan gick han öppet med ett par dagar.Tror ni han klagade? Inte ett ljud han sa förutom,
Atlest now it is not to much worse Anna,dont worry.
 
 
En tapper liten kille som läkte på riktigt bra och när jag åkte hem så var det betydligt finare än det ni ser här.
Såklart önskar man att vi kunde skydda dem från alla olyckor och sjukdomar men allt sker så snabbt och det blir mycket när det händer.Det var nog 10 barn med vattkoppor när jag var nere nu,det drabbar ju så många när dom lever så tätt inpå varandra.Vi kan mest se på och hoppas att det i sista änden ska lösa sig på bästa sätt.
 
 
                                                                                  Anna
 

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0