Kan sånt ens hända?

Några av våra vänner befinner sig i Kenya på en slags kristen sammankomst just nu. 30.000 människor är tydligen där vuxna,ungdomar och barn blandat.Men som alltid i de Afrikanska länderna händer det så fruktansvärda saker när så mycket människor samlas på ett och samma ställe.Rätt säkerhetstänk finns inte.
5 döda barn har det blivit under dessa dagarna.
 
Häromdagen rymde 4 barn för att leka nere vid floden,ingen märkte att dom försvann.Sedan kom regnet.
Ett maniskt regn som höll i sig jättelänge.Sent omsider märkte väl den som skulle hålla koll på barnen att de saknades och några timmar senare hittades alla 4 döda nere vid floden i vattenmassorna...4 barn som aldrig kommer hem igen.
När jag säger att det femte barnen blev tagen av en krokodil som dom åkt för att titta på så kan jag knappt tro på det själv...kan sånt hända ens?
Tankarna om tacksamhet över de livet vi fått bär jag med mig idag liksom alla andra dagar,men idag känns det lite mer,helt klart.
 
 
                                                                                    Anna och Jennie

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0