Varje dag är på sätt och vis samma

Lugnt och stilla rullar julen 2016 förbi.Har man ett jobb som jag och många med mig,så finns det högtider såklart men livet kan inte stanna upp för det.Alla dagar är på nåt vis detsamma.Så det där snacket om att julen "hamnar fel" i veckan för det blir för få lediga dagar har man inte sådär mycket förståelse för utan dem vill man mest välkomna in i verkligheten som är för otroligt många människor.
 
Jag pratade med en i Uganda häromkvällen om hur julen ser ut där.Svaret ligger inte så långt ifrån oss egentligen,folk spenderar pengar dom inte har och alldeles för många dricker oerhörda mängder alkohol och förstör högtiden för sin familj.När jag frågar hur dom har råd att dricka som berättar han om den lokala brygden som alla har råd med men den dödar om man dricker för mycket så man måste vara försiktig.En deciliter räcker för att slå ut vemsomhelst och det kostar typ inget.Tänk vad många människor som lider både där och här.
 
Idag hoppas vi på bra väder i Uganda så att de kvarvarande barnen och ungdomarna på Bristol kan genomföra den utflykten som är planerad för dem i dag,ett strandbesök för bad och skönt häng.Vi väntar med spänning på att höra om det blivit av,vi hoppas såklart på det!
 
 
 
 
Anna och Jennie
 

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0