Vad hände?

Varje år när vintern kommer så kommer samma tanke till mig...Jag är född i fel land.Jag hatar verkligen kyla.
Hela jag vet att det inte hjälper att klaga men jag måste det iallafall.Vart ligger tjusningen i att skrapa rutor på en iskall bil eller förfrysa låren i jeans?Vart ligger det härliga med slask under skorna? Jag fattar verkligen inte...
Jag borde tillbringa vinterhalvåret nån helt annanstans och hade det inte varit regnperiod och lite tråkigt väder också i Uganda under våra vintermånader så hade det varit en bra tid att vara där då.Men det tillsammans med att barnen har lov gör att det inte lockar särskilt mycket att tillbringa tiden där heller.Så jag klagar lite helt enkelt och drömmer mig tillbaka till sommaren på västkusten och då livet är som bäst.
 
Lika lite som jag fattar tjusningen med kyla så fattar jag vad dom håller på med i USA just nu?
Donald Trump...? Hur tänker dom? Antagligen kan han inte genomföra allt han säger men ändå lite skrämmande tycker jag att ha en sån vid makten i ett så stort och mäktigt land som USA.
Sedan vi börjat jobba och tillbringa tid i Uganda så kan makt skrämma mig litegrann.Pengar är makt och med det kan man också skapa mycket elände i världen.Den lilla människan glöms bort och kvar blir bara dom som har pengar och dom verkar inte alltid ha varken hjärna eller hjärta på rätt ställe om ni frågar mig....
 
 
Tur att dom här ungarna kan värma både själ och hjärta flera gånger om...
 
 
Anna och Jennie
 
 
 
 
 

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0