En storhet möter en annan

För ett tag sedan kom de här bilderna och jag har glömt att visa dem!
Eddies möte med honom som han har att tacka sitt liv för,han som går under namnet "den holländske prästen" för oss,men som heter Wynand Huys.Han som gett hundratals ugandiska barn tillbaka tron på livet och hjälpt dem att bli något och som då under kriget bokstavligen räddade dem från döden eller ett liv i misär genom att helt sonika plocka dem från gatan.
Eddie har inte på något vis levt ett liv i lyx och han kämpar fortfarande varje dag men Wynand var starten på drömmen om Eddie och barnen på Bristol Academy....
 
 
Wynand och Eddie mamma...Även hon måste vara så otroligt tacksam...Hur tackar man ens nån som räddat livet på ens barn?
En kram...2008 lämnade Wynand Uganda.Han sa hejdå för att inte återvända innan nu,8 år senare.
Lite i bakgrunden ser vi en av Eddies bröder som också han togs om hand.
En lite grej bara....Lägg märke till Eddies jacka.Vi är i Afrika men han använder den där hela tiden och vi fattar inte att han inte dör av värmeslag!Jag sov under den när jag fick frossa och blev sjuk i malaria 2014 och jag lovar att den hade räckt att bära i finska vinterkriget 1939 som enda värmekälla....Herregud....
Och så den här bilden som var det som fick mig att förstå den riktiga storheten i mötet.Eddie går ner på knä inför Wynand,det har vi aldrig sett han gör för någon.Andra knäar för Eddie varenda dag och hela tiden men att han gör det trodde jag inte fanns....
 
Anna

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0