Kunskap är värdefullt men också smärtsamt

Idag är en dag som jag önskar att jag var omedveten om hur världen ser ut.Att jag levde i tron att precis alla människor har det som jag eller bättre.Att jag trodde att alla människor var mätta,glada och lyckliga.
Idag är det den största av påskens dagar i Uganda som jag har förstått det och jag är smärtsamt medveten om hur världen ser ut.Allt jag åt igår har en bitter eftersmak idag och jag hade så jävla gärna delat med mig av det om jag kunnat.
Kunskap är otroligt värdefullt men okunskap är ibland känslomässigt lättare.
Är så otroligt tacksam för det jag har och så otroligt ledsen för att jag har kunskapen och vetskapen om att alla inte har det.Idag vill jag inte veta.
 
 
 
 
Anna

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0