Är vi i Paradiset?

I Sverige är väl allting enkelt och bra? Ingen behöver betala för att gå i skolan väl? Och är man sjuk så får man hjälp utan att betala?
 
Ja...jo...Sverige är bra och på det stora hela tar vi hand om vårt folk,jag tycker verkligen det.
Hur ska man nånsin kunna förklara för någon där att också vi har våra svårigheter att brottas med?
I jämförelse med dem så är det ju ingenting men vi kan ju inte alltid förminska det som är svårt och jobbigt för oss.Jag gör nästan alltid det...förminskar alltså men ibland måste jag ju förstå att också det som tynger oss i livet här är okej att känna ibland att det känns förjävla jobbigt.
 
Dom skulle dö om dom hörde att vi betalar hem,liv och bilförsäkringar,att vi lägger deras årslön och mer därtill på mat..varje månad.Om man berättar att vi åker iväg till ett annat land 1 vecka för att vi behöver sol,värme och miljöombyte och lägger pengar som skulle driva runt en hel familj där i mer än ett år...då förstår jag att dom tänker att Sverige måste vara motsvarigheten till Guds Paradis....
 
 
 
Anna

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0