Samma värld men så olika

Båda bilderna är ifrån Uganda...På det första är jag på landsbygden långt ifrån Kampala.Jag tar bilden och jag inser att jag är i mitt paradis på jorden.Än idag känner jag känslan när jag tittar på den.Ingen märkvärdig bild i sig men min känsla för just den platsen är obeskrivbar.Så mycket känslor finns där och just där har jag lärt mig så mycket om livet.
 
 
Denna bilden är den förstas totala motsats och jag befinner mig mitt i Kampala City.Där är aldrig tyst och aldrig lugnt.Jag tar bilden från en höjd på ca 25 meter och jag känner en vansinnigt lugn i mig.Jag har haft en dag med slumbarn som inte alls kommer ifrån Bristol men som sökte lika mycket närhet som dem och jag hade all tid i världen att ge dem det.
 
Tankarna tänks klart oavsett vart i Uganda jag befinner mig,och det saknar jag från när jag är på hemmaplan.
Här hinner dom alltid ersättas av nåt annat för att här pågår det vanliga livet.Där är livet också fast på ett helt annat sätt....
 
 
 
Anna

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0