Så enkelt var livet

Sakta sakta smyger sig julkänslan på även för mig.Jag är inte direkt ledig i jul men det vet man ju om när man väljer ett sånt jobb som jag har...assistent är man alltid oavsett vilken dag på året det är.Och jag tycker att det är okej,det avdramatiserar högtider som annars blir ganska hypade tycker jag och man tar bättre vara på de dagarna man får när det inte är nån sjävklarhet att man är ledig.Och med en julgran,hyacinter och med vetskapen om att jag ska få en julafton med människorna i världen jag älskar mest så kommer man långt.
 
På min väg till en bra känsla inför julen så ingår det numera en hel hög med andra människor också.På skolan får dom alltid lite bättre mat de dagarna men jag har också egna människor i Uganda som jag vill ska ha det extra bra inför julen,för jag vet att om dom har det,då mår också jag så mycket bättre. 
Deras glädje blir min glädje och så enkelt var livet.
 
 
 
Anna

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0