Semester?

En hand kommer smygande,nån vill ha en boll att leka med.En annan har huvudvärk och vill ha en tablett.
Nån får en smäll och ramlar i gruset på skolgården och gråter.
Människorna i vår grupp behöver en paus med lite dricka,måste bara ordna nån som kan springa och köpa det.
Nyabo,Mr Eddie vill ha er på kontoret,nu.
Hej! Kul att se dig,vad stor du har blivit!Kan du vänta lite så kommer jag tillbaka,ska bara se vad Eddie vill först.
2 armar som sträcks upp från en liten som vill komma upp i famnen för lite närhet.
Vill du ha lite posho?Kan du titta i min bok hur fint jag skrivit och får jag spela på mobilen?
Kan jag få flyga med dig hem till Sverige och bo med dig där?Snälla? Vilken är din favoritfärg? Är din mamma också död?
 
Vi måste packa om väskorna ikväll,och gå igenom det vi ska prata med Eddie om.Vart ska vi äta?
Är allt klart inför morgondagen?När blir vi hämtade?Bra,du har koll!
16 väskor är klara att åka ut till skolan,då har vi bara 14 kvar sen.
Har alla fått sin frukost?
Chauffören har kommit!
 
 
Om vi har en skön semester när vi åker till Uganda?
Den frågan ställer man bara innan man själv varit där.
 
 
 
 
Anna

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0