Det finns en annan del.

Jag hittar de här bilderna och de är ifrån Uganda. Ett Uganda som vi nästan aldrig ser och ett Uganda som jag faktiskt nästan inte ens tänker på att det finns.Det blir ju tämligen uppenbart när man ser dem att det finns en annan del än det fattiga Uganda som är vår vardag när vi kommer dit.
 
Jag saknar inte den biten alls även om vi hade en bra dag just då vi var där.Men det är svårt att komma till nåt så vackert och enkelt när man sedan får se barn utan en endaste tråd på kroppen bara några kilometer därifrån.
Jag minns alla historier som en av mina människor berättat för mig från när han var liten...Hur mycket man får stå ut med när man föds som ett barn av Uganda och så tänker jag att det är helt orimligt att det är sådana skillnader i ett och samma land.I den ena delen grönskar det och livet är enkelt,i den andra delen dör dem utan att någon ser.
 
 
 
 
Anna

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0