Hur kan nån ens tro det?

Valtider i Sverige och i jämförelse med valen som sker i Uganda så har vi ju det väldigt bra.Även om diskussionerna partierna emellan kan vara lite hårda emellanåt så är vi ändå inte i närheten av deras valrörelser.
Jag är oerhört ointresserad av politik,tyvärr får man väl säga,men det är så.Jag finner det inte intressant helt enkelt.Jag har alltid utnyttjat min rätt att rösta men det har i ärlighetens namn inte varit mycket mer än så.
 
Det här året är det dock det första året som jag känner mig uppriktigt orolig för vad som kan hända.Jag tror inte att jag behöver nämna namnet på det partiet för att ni ska förstå.
Det är för mig en gåta att någon kan tycka att vi inte ska hjälpa dem vi kan,att inte alla ska få ha på sig de dom vill,att man ska vara svensk för att bo här och att färgen på en hud kan få en del människor att bli helt galna.
Hur kan dom tro att Sverige är svenskt? Och hur många generationer tillbaka ska man gå för att få kalla sig svensk?
 
Jag skäms faktiskt och jag tycker att dom borde göra det också.Jag skäms för att det finns dom som inte fattat något alls och för att det finns dom som tror att svarta människor är annorlunda än vita.
I vilken jävla farstu är dom födda i egentligen? 
 
 
 Skulle en av de här vara bättre än den andre för att den är vit? Det är den inte.
 
Anna
 
 

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0