Så sorgligt...

Det finns såklart saker som skrämmer mig med Uganda. En av de värsta sakerna är råheten man kan möta människor emellan och det är främst det som sker när någon blir framgångsrik, eller får ett bättre liv än vad andra tycker att dom ska ha. Då finns det på nåt vis inga gränser för vad man får göra.
 
I dagarna avled en av Ugandas allra största artister efter att ha blivit nerslagen på en bar. Jag har sett ett klipp hur en man lyfter upp honom och sedan kastar honom i marken så att han får såna skador så att han efter ett par dagar dör av dem och han är inte den första tyvärr som gått detta öde tillmötes utan han är nog den tredje eller fjärde i raden som råkat illa ut, även om jag tror att just den här killen var den mest framgångsrika.
 
Vansinnigt sorgligt och jag hör ifrån Uganda att det skakat om dem rejält.
 
 
 
Anna

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0