Det är samma land....

 
 
Tänk ändå....Detta är Uganda.I kampala,bara en halvtimme ifrån där vi brukar bo.
Hade jag inte varit den som tagit bilden så hade jag kunnat gissa på vilket land som helst.
Palmer,en pool,varmt och mycket vackert.
 
 
 Detta är också Uganda.I Kampala,10 minuter bort och vi passerar området på vår väg ut till skolan varje dag.Just passerar är vad vi gör,vi stannar aldrig,för den platsen är inte vårt mål.
Men den finns och det finns fler platser som ser likadana ut.
 
Båda bilderna är från samma land och samma stad.Båda ställena har samma beslutsfattare men där slutar likheterna.
Jag kan välja vart jag vill vara dom där nere har inte samma tur.
 
 
Anna
 
 
 

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0