Packa ner,packa upp, packa om!

Då vi reser ner till Uganda så reser vi ju aldrig med tomma väskor såklart! Så mycket som möjligt skall tas med ner men utrymmet i väskorna är ju begränsade,tyvärr!
Vi packar ner,packar om,packar upp och packar ner igen osv....allt för att vi ska få med oss så mycket det går.
Väskorna vägs in i och det vill verkligen till att flygplatsens vågar väger likt med våra för det är som sagt på minsta gram!
Oftast rör det sig om 2 resväskor var samt ett handbagage på 6-10 kg som man får ta med sig.Alla våra egna saker ska rymmas i handbagaget och resten av platsen i resväskorna ska vara saker/kläder till barnen.
Det är ju inte nån lyxsemester man är iväg på så 1 par byxor och ett par tröjor och så lite underkläder att byta med brukar räcka bra :) Ja, så en tandborste och lite tvål!
Annars reser man så lätt det bara går. Och vem bryr sig om man går lite skitig i afrika liksom? :)

Väl på plats ska ju alla saker delas ut någorlunda rättvist... och vi ska se till att så många som möjligt åtminstone får något litet nytt att glädjas åt.
Saker tycker jag går lätt att dela ut,det spelar mig ingen roll,men när vi kommer till kläderna så tycker jag att det är en jättejobbig bit. Egentligen så borde det ju bara kännas precis hur bra som helst men det är något som tar emot.Jag tycker att det känns så konstigt att dela ut något som borde vara en självklarhet för alla.

Så just precis den delen av resan då kläderna ska delas ut hade jag gärna sluppit. Jag vet att det måste göras men finns det nåt negativt med att vara där så är det just dom timmarna under klädutdelningen.
Jag skulle så gärna vilja ha alldeles nya fina kläder till dem allihop men det är ju naturligtvis inte möjligt,det förstår jag, men jag vill!:)


Nåväl,den lilla stunden av obehag får ju såklart inte kasta skugga över den övriga tiden vi har där,men än en gång hade det varit bra med en av och på knapp för känslorna.....


Svårstängd resväska inför resan 2008...

En liten,liten del av de nya grejerna vi hade med oss 2010.

En nöjd Gloria med kläder som Jennies dotter Felicia haft.Gloria är Jennie och hennes familjs fadderbarn:)


                                                                          Anna


Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0