Några av Bristols lärare

Jag fick lite mer bilder från Sam häromdagen.....på några av lärarna på Bristol.
Jag ska villigt erkänna att jag inte minns namnen på dem....jag har såklart hört dem,men det har försvunnit ut.
Namnen på barnen (dock inte alla 400) sätter sig lättare än de vuxnas....
 
 
Och från Sam´s klassrum kom det här:
Varför det kortet blir just sånt fattar jag inte alls.... Men det är iallafall Sam rakt fram i bild. Han går en kurs
i Foto/film redigering. Han tycker det är jätteroligt! Kursen ska väl vara klar här nu i december.
 
 
Vi pratade om Sam´s framtids drömmar sist jag var nere, detta var hans dröm. Men han visste att det inte skulle kunna ske pga av pengarna. Det är en jättedyr kurs! 
400.000 kostar det att gå den!
Ugandiska Shilling.......dvs 1200 svenska kronor....! 
Valet var inte så svårt för mig...
Jag förverkligar gärna framtids drömmar om jag bara kan, och handlar det dessutom om en utbildning så är valet ännu lättare....Summan är ju tämligen blygsam för en dröm.....
 
 
Sam är oerhört tacksam, vilket jag ibland kan tycka är svårt....
Tänk om han förstod vad han har varit med och gjort för mig....?
Då hade han förstått att det är jag som ska tacka dem, och inte tvärtom.
Dom har ju också förändrat mig och mitt liv.
 
                                             
                                                               Anna
 

Kommentarer
Postat av: Malla

så roligt att han kunde gå den kursen!

2012-11-22 @ 09:48:43
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Åse

Åh så härligt att läsa tänk att han kan förverkliga sin dröm, det är underbart ! Kram

2012-11-22 @ 17:23:06
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Anna

Ja, drömmar är alltid skönt att få förverkliga och alla former av utbildning är ju bra! Även för dem :) Tack för att ni läser! Kram!

2012-11-22 @ 18:09:31
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: Petronella

Underbart, att han fick se sin dröm gå i uppfyllelse!

Kram
Petronella

Postat av: Anna

Antagligen bara en av många drömmar... men man måste ju börja nånstans :) Kram!

2012-11-22 @ 21:44:06
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Du är underbar Anna så härligt att kunna uppfylla någons dröm så där.

2012-11-22 @ 22:39:16
URL: http://lottizdays.blogg.se
Postat av: Anna

Sådana drömmar är ju inte så svåra att uppfylla...men Tack för dina ord! Kram!

2012-11-22 @ 23:09:03
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0