Var med och gör skillnad, du kan det.

Vi har jobbat länge i det tysta nu...och vi vill inte det mer.

Vi vill att människor ska se att det finns en satans massa elände i världen.

Allt är inte ledsamt, och människorna där lider inte hela tiden för dom vet inget annat liv.

Men vi har det så bra, och vi ser det inte!

 

Jag vill skrika för att få människor här att se vad människor i världen utsätts för... Jag blir trött av att höra att man inte har råd att hjälpa andra, eller att man ska hjälpa dom i Sverige först....

Skippa hämtmaten 1 gång/månad, och skänk istället de pengarna till ett gott ändamål så har du varit med och gjort skillnad!

Oavsett om det är i Sverige eller nån annanstans! Gör det bara!

 

Jag säger som Jennie...Vi gör inte det här för att vi är duktiga! Vi gör det för att vi kan.

Jag är inte rik, det är inte Jennie eller Victoria heller, iallafall inte på pengar. Däremot är vi rika på erfarenheter om hur världen ser ut och hur enkelt vi kan hjälpa till om vi bara vill.

Inte ett enda barn blir lyckligare om det får 15 julklappar istället för 14. Däremot kan den enda julklappen göra skillnad för ett fattigt barn i Uganda eller i Sverige om det känns bättre!

 

När jag ser min egen högt älskade 17 åring Linnéa, slå in en julklapp till sin vän Sharon i Uganda så brister mitt hjärta. När hon ber om att jag ska låta det ligga framme för att hon inte riktigt är klar, fastän det i mina ögon ser färdigt ut, då vet jag att det inte är fel att låta barnen ta del av världens orättvisor....för dom finns där, oavsett  om vi vuxna försöker blunda, eller stänga ögonen på våra barn.

 

                                                                       Anna

 

               


Kommentarer
Postat av: Malla

självklart ska man vara med och hjälpa till!
jag är inte världsbäst men försöker påminna mig att skänka/annat iaf några ggr per år.
Kram

2012-11-11 @ 20:04:53
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Anna

Jag är inte heller världsbäst....Men gör man bara nåt så är det bättre än inget! kram!

2012-11-11 @ 20:20:49
Postat av: Nina

Hej tjejer. Titta in hos oss i Sallys. Skrev några ord om er.

Kram och keep on god working!

2012-11-11 @ 23:44:00
URL: http://www.sallysdaughters.com
Postat av: Anna

TusenTusenTack! Du är en ängel! Kram Anna, Jennie och Victoria

2012-11-12 @ 06:35:32
Postat av: Nina

NIx - en ursel ängel igentligen. Det vrider i magen när man läser din text. DU HAR SÅÅÅÅÅÅ RÄTT! Skall ta mig i kragen och skärpa mig NU! Hela familjen skall göra det!

Tack för ditt ögonöppnande text!

2012-11-12 @ 12:40:55
URL: http://www.sallysdaughters.com
Postat av: Anna

Jag tror att du är en ängel iallafall...dom flesta öppnar aldrig ögonen...! Men Tack! Kramar!

2012-11-12 @ 20:05:27
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0