Hanna och Makanga

Om man är lite uppmärksam så kan man se att den här killen inte är helt olik en gosse vi skrev om i förrgår, Nalukomwa Fesali. Det här är nämligen hans storebror Harafat Makanga!

 

Dom är skitlika! Dom kommer också från en stam som har lite annorlunda utseende, lite "plattare" liksom, eller vad man ska säga...

 

Fesali kom senare än sin bror till Bristol och fanns inte där då vi var nere 2010, men jag trodde faktiskt det var Makanga jag såg när vi kom ner 2012, tills jag såg Makanga på riktigt....! Så dom är bra lika! :)

 

Makanga har också en familjevän i Sverige.....fast hon bor i Norge just nu. Hanna heter hon. Jag vet att Makanga är duktig på att skriva. Breven har varit långa har Hanna berättat :)

Så här har vi Makanga nu, med lillebror Nalukomwa Fesali!

 
Makanga har verkligen växt sen vi såg honom senast i mars....fy vad tiden går!
 
                                                              Anna

Kommentarer
Postat av: Fröken Grön

På din blogg blir man glad!
Ha en riktigt fin helg!
/Anna-Karin

2012-10-06 @ 10:15:40
URL: http://frokengronsblog.blogspot.com
Postat av: Anna

Tack! Det vill vi att man ska bli :) Ha en bra helg du med! :)

2012-10-06 @ 10:23:38
Postat av: Hanna

Åh så fina bilder! :)
Ja han är flitig med både skrivandet och ritandet på breven han skickar. Jag kommer hem nu den 25:e så då måste vi ses!!!
Stor kram!

2012-10-06 @ 14:01:44
Postat av: Anna

Han är jättefin! :) Tack för din hjälp! Vad kul! Hör av dig då :) kram!

2012-10-06 @ 15:25:48
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0