Mr Eddie Kisingiri och hans dröm...

Det finns en man som allt det här handlar om från början, en man vars dröm nu faktiskt blivit sann....Eddie.
Han är en människa precis som alla andra men jag kan inte låta bli att hysa en stor respekt för honom. Han har något i sin personlighet som inte många har. Jag kan inte säga vad det är, för det vet jag inte riktigt, men han har något.
 
 
 
Jag tycker att jag har varit med om en del i mitt liv ändå såsom att jag blev mamma ganska ung, jag har förlorat en förälder och andra människor som betytt mycket för mig och min familj, men ändå är mitt liv enkelt och innehåller så mycket glädje i jämförelse med många andras.
Vi lever vårt liv, jag och min man, med 3 vackra barn.Vi har uppbackning om det behövs med mormor,farmor och farfar. Vi har vänner som gör livet lite lättare och gladare och vi har det bra helt enkelt...
 
 
Eddie är ett år äldre än mig....mitt liv och mina erfarenheter är ingenting i jämförelse med det liv han har haft.
Han har också 3 vackra barn, en fru, och ett hem. Han har förlorat en förälder, så långt är allt likt.
Men Eddie har också upplevt krig. Han har upplevt hunger värre än vad vi någonsin kan föreställa oss och antagligen rädsla större än någonting annat, men han hade en dröm....
Drömmen om en skola för fattiga barn. Den finns nu och hans dröm har blivit sann....
Antagligen med mer slit både framför sig och bakom sig än vad han någonsin anat att det skulle vara, men han har också haft lite tur som stött på människor som trott på honom och har kunnat finnas där när han behövt.
 
 
Alla människor får inte sina drömmar uppfyllda någonsin, men Eddie har fått det, och han förtjänar det.
 





                                                           Anna
 
 

Kommentarer
Postat av: Bitte

Hej och tack för hälsningen hos mig! :-) Det fanns mycket att läsa härinne och jag ska sätta mig en stund och läsa igenom för att försöka få en uppfattning om vad allt det här handlar om :-).

Det här är ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat, så det ska bli intressant läsning!

Ha en fin dag!

Kramar
Bitte

2012-09-19 @ 12:06:35
URL: http://rosedechine.blogspot.com
Postat av: Anna

Tack själv för att du tittade tillbaka! :) Jättekul att du vill läsa mer! Ha en bra dag du med:) Anna, Jennie och Victoria

2012-09-19 @ 12:57:36
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0