Tyck det nu med då!

 

Döm inte dig själv hårdare än vad du dömer andra...

Hade du tyckt att detta ni gör var bra om nån annan hade gjort det?

Tyck det nu med då!

 

Ord som vi fick sagda till oss häromdagen... Och som fortfarande håller på att landa i mig.

Jag förstår dem, men har svårt att ta dem till mig. För jag dömer. Inte andra, men mig själv.

Jag vill inte att någon ska tro att att jag tycker att jag är nån.

Fastän jag ju är det. Jag är Anna.

 

Jag förstår också att han sa som sa orden till oss såg igenom min rädsla att misslyckas.

Min oerhörda vilja att alla som har haft en del i Bristol ska få känna att dom har varit viktiga.

Men varför måste jag förringa vår egen insats för det? Jag vet inte....

 

Om 2 dagar vid den här tiden sitter vi på planet som tar oss den allra sista biten på vår långa resa,

Den mellan Nairobi i Kenya och Entebbe i Uganda.

Ofattbara 2 dagar. Kalla mig trög, men jag kan inte fatta att vi snart är där igen!

 

                                                       Anna

 

 

Toney, Kalema och Sam. 3 efterlängtade!
 
 
Glöm inte att vi finns på Facebook nu också....

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Åse

Men precis så är det, kloka ord! Visst är det lätt att döma sig själv, ibland är det faktiskt viktigt att ge sig själv en klapp på axeln och säga detta gör du bra. För det är ju just det ni gör, ni kan inte göra merän ert bästa. Lätt för mig att säga men jag tror mig ändå kunna känna känslan, fjärilarna i magen, den lilla oron. Tror faktiskt att det är precis den rätta känslan, den hör till och ska så göra. Kram

2013-02-17 @ 08:05:14
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Pia

Klok man det där, förstår att du har svårt för att pressa undan Jante i många lägen. Men i just detta kan du slå honom på käften!! Ni GÖR ju framför allt något, och det ni gör det gör ni jävligt bra!!!
Allt kryp som finns i kroppen och knoppen är bra, för det håller dig alert ;) Kör på, ni är otroliga <3
Kram

2013-02-17 @ 08:23:14
URL: http://www.marlonzacco.blogg.se
Postat av: Hörni!

Det ni gör är helt otroligt, glöm aldrig det!
Jag försökte kommentera det senaste inlägget, men det gick inte (det kanske bara behöver publiceras om). 14 väskor, hahaha, det är underbart, men antagligen ganska kämpigt för er att släpa på. :)
Ha en underbar resa! Kommer tänka på er varje dag!
Kram

2013-02-17 @ 13:32:35
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Åse

Det går inte att kommentera i senaste inlägget. Så det får bli här . Nu är det verkligen nära och visst är vi med på resan, varje dag kommer tankarna att finnas med er i Uganda. 14 resväskor som jag vet är fyllda med sådant som behövs och kommer tillglädje. Härligt ! Kram kram och var rädda om er.

2013-02-17 @ 14:01:48
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Pia

I tanken är vi med er hela högen här <3 Var rädda om varandra!!! Och nej, jag kunde inte kommentera det sista jag heller ;) men vad gör det, det funka ju här;)
Kramar i massor <3

2013-02-17 @ 14:24:45
URL: http://www.marlonzacco.blogg.se
Postat av: Anna

Hörni: Tack för dom orden! Vi är ju 4 att bära så 14 väskor är lätt....! Kan det funka att publicera om tror du förresten...? Risigt om inte kommentarerna ska funka. Tack för att du tänker på oss! Kram :)

2013-02-17 @ 16:20:06
Postat av: Anna

Åse: Lovar att vara rädda om oss, Tusen Tack för du tänker på oss! Kramkram!

2013-02-17 @ 16:21:44
Postat av: Anna

Tack Pia <3! Vi ska ta hand om oss :) kramar i massor tebaks!

2013-02-17 @ 16:23:37
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0