Trevlig midsommar!

Förr om åren när vi firat midsommar så har jag liksom aldrig riktigt förklarat för dom nere i Uganda att vi gör det. För det kan ju omöjligt finnas nån motsvarighet till den här högtiden någon annanstans...!
 
Igår pratade jag med en av killarna därnere och bestämde mig för att berätta om denna udda högtid.
Jag började lite försiktigt att berätta att flickorna har blommor i håret, och att vi dansar kring en midsommarstång....Så långt var allt okej. När jag sen berättade att vi sjunger en sång om grodor tyckte han att det var lite konstigt! Avslutningsvis berättade jag att vi äter rå fisk till mat och då fick jag till svar ett WHAT?! 
Och sen kom ett: Snälla Anna.... skicka lite foton på detta.... jag vill så gärna se!
 
 
Herregud så konstigt det måste låta i deras öron när vi berättar! Samtidigt som det ju måste vara precis lika spännande för dem att höra om våra traditioner som det är för oss att höra om deras.
 
Men med sillen i magen och i väntan på grillning och jordgubbar så vill jag bara önska er en riktigt
Trevlig midsommar!
Tack för allt ni gör för oss!
 
 
                                                                      Anna
 
 

Kommentarer
Postat av: Lottiz - Fotograferande fyrabarnsmamma

Hihi måste låta heltokigt ;)

Svar: Ja, tänka att nåt som är så självklart låter så knäppt när man ska förklara det! :D Kram! A
Jennie och Anna

2013-06-22 @ 09:32:02
URL: http://lottizdays.blogg.se
Postat av: mittgodastefinaste

Tittar in och önskar en fortsatt fin midsommarhelg!

Kram Jenny

Svar: Vi önskar dig detsamma! Kram! A
Jennie och Anna

2013-06-22 @ 10:08:37
URL: http://mittgodastefinaste.blogspot.se/
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0