Vi har en tanke!

När vi drog igång insamlingen av pengar för att kunna köpa lite nya instrument till barnen på Bristol för snart 3 veckor sedan så hade vi en liten svag känsla av att det skulle kunna bli svårt...

 

Tankarna om att det kanske känns för ytligt att hjälpa till med fanns, och kanske är det så det känns för dom allra flesta då insamlingen har gått ganska trögt.

Vi är oerhört tacksamma för det som kommit in och jag vet att Eddie är det också!

 

Men jag vill ändå förklara en sista gång hur vi tänker kring det här.....

Att tänka tanken med nya instrument till barn på en skola där man kanske inte äter sig mätt varje dag, förstår jag känns konstig. Men vi har en tanke med det.

 

Vi kan inte hjälpa dem med den vardagliga maten till exempel.....Tänk om nåt händer oss så vi inte längre kan hjälpa dem på Bristol. Har vi då börjat bidra med pengar till mat så skulle dom inte klara sig.

Eddie måste klara den biten själv, och hur ont det än gör att veta att det finns barn som somnar hungriga, så kan vi inte göra nåt åt just det....

 

Att hjälpa andra handlar om att hjälpa dem att hjälpa sig själva!

Att ge dem förutsättningar att göra det som dom är bra på, och i det här fallet så är det att spela musik.Brassbandet gör spelningar och drar på så vis in pengar till exempelvis mat till barnen på skolan.

 

 

Antalet liv som Eddie har räddat genom att låta dem komma till honom och spela i brassbandet kan vi bara ana....jag tror inte ens att han tänker på det själv Eddie, för han vet inget annat han eller....19 år gammal tog han sig an sitt första barn att hjälpa.... 20 år senare har betydligt fler barn honom att tacka för sitt liv.

 

 

Det är så vi tänker när vi ber er om hjälp....Vi hjälper dem att hjälpa sig själva.

 

                                     8388-1, 4 140 970-7

               Ta chansen att vara med och hjälpa till du också!

 
 
                                                                   Anna

Kommentarer
Postat av: Hörni!

Förstår precis hur du tänker, att hjälpa andra att hjälpa sig själva är det absolut bästa sättet!

Jag har i alla fall satt in mitt bidrag nu. Kram

2013-05-29 @ 12:32:28
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Anna

TusenTack! ❤ Kram Anna

2013-05-29 @ 13:06:11
Postat av: Ting

Nu sitter det den slant ifrån mig på kontot. :)

2013-05-29 @ 13:33:47
URL: http://youknowting.blogspot.se
Postat av: Anna

Ting.... Du äger! :) Tack och kram!

2013-05-29 @ 14:31:18
Postat av: Anna

Klokt resonerat av er tycker jag! Hjälp till självhjälp känns som en hållbar lösning men skapar kanske också en större stolthet hos den som tar emot. Att de själva kan påverka sina liv och sin framtid!
Kram Anna

2013-05-29 @ 22:26:49
URL: http://www.bokcafeetibyn.blogspot.com
Postat av: Anna

Anna.... Vi hoppas att vi resonerar rätt! Egentligen går vi bara på magkänslan och hoppas att den leder oss på rätt väg!
Men klart är att alla kan vara med och påverka!

Kram Anna

2013-05-29 @ 23:01:31
Postat av: Hörni!

Godmorgon!
Tryck F5 om den nya designen inte syns. :)

Ett problem är att bilderna hamnar väldigt långt åt vänster.. jag förstår inte varför, men jag ska försöka klura på det mer när jag vaknar.

Ett tips är att centrera bilderna när ni gör inlägg så länge, så ser det bättre ut.

Hoppas ni blir nöjda. Säg till om det är några problem så löser vi det. Kram

2013-05-30 @ 02:00:49
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Eddie och barnen....

Vi är jättenöjda!:) Supertack! <3 Kram Anna och Jennie

2013-05-30 @ 08:03:53
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: camilla

Otroligt bra jobbat!
Kram!

2013-05-30 @ 08:19:55
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Eddie och barnen....

Tack! och kram tillbaka! Anna

2013-05-30 @ 08:49:31
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: Pia

Ni är på helt rätt spår tycker jag. Kloka gummor det är vad ni är ;) Jag har raggat omkring och tjatat och hoppas det har genererat någonting. Tyvärr förstår inte alla att det är så lite som gör så stor skillnad!
Snygg design på bloggen!!
Kramen <3

2013-05-30 @ 08:52:23
URL: http://www.marlonzacco.blogg.se
Postat av: Eddie och barnen....

Pia... Dom flesta tror att det krävs massvis av varje enskild person....men om alla bara gör lite....kram Anna

2013-05-30 @ 14:05:25
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0