Vi är borta lite drygt en vecka..

Hur länge ska ni vara borta? Frågan kommer ofta och jag svarar att vi är borta en vecka lite drygt.
Sen kommer jag på att jag är borta i 2 månader...men den stora biten är den veckan då vi är där tillsammans.
Det är den som man nånstans ser framför sig hela tiden. Den andra tiden är bonustid.
 
Jag ser fram emot att få vara där tillsammans med Jennie igen, för det är inte detsamma att vara där själv.
Idag träffades vi en liten stund för att kolla av vad vi har och fastän jag var helt ofokuserad så får jag ändå ett lugn i mig när vi ses och vi nånstans iallafall försöker skapa kontroll. Imorgon kommer delar av resegänget hit för nästa koll. Inte Felicia för hon jobbar och Ludvig är i USA, men vi andra ska ses och det är alltid väldigt skönt,det blir liksom mer verkligt då på nåt vis att en resa är på gång!
 
 
 
                                                                                    Anna
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna-Bokcaféet i byn

Hej Anna!
Vilken resa du har framför dig, du och de andra! Fantastiskt! Förstår om tankarna spretar en del, jag tycker de brukar göra det sådär när man har ngt stort framför sig och ngt som innebär att man byter vardag dramatiskt.Jag långreste själv i Indien för 12 år sedan under några månader och jösses så mkt jag hann tänka och fundera över innan jag äntligen var på väg. Inte minst en hel del ångest på flygplatsen hemma, väl iväg försvann alla tvivel.
Hoppas "kalsong-paketet" kom fram väl!
Min mamma och jag vill båda gärna bidra till festen för barnen, vi sätter gemensamt in 700 kr till ändamålet(sätter in dem imorgon). Har ni redan fått in tillräckligt till festen så lägger ni dem bara på ngt annat som ni anser de behövs till.

Önskar dig och Jennie en fin kommande augustivecka!
Kram Anna

Svar: Tack snälla snälla ni! Vi saknar pengar till det mesta ännu så vi är supertacksamma för ert fantastiska bidrag ännu en gång! Tack!Kalsongerna har kommit fram,helt perfekt.
Detär allt lite ångestladdat att ge sig iväg fastän man själv både valt det och vill det,konstig man är ändå...

Nåväl..Tack ännu en gång för att ni finns för våra barn och för oss! Må väl, A
Jennie och Anna

2014-08-10 @ 22:19:11
URL: http://bokcafeetibyn.blogspot.com
Postat av: sandra - 3 barns mamma <3

Det kommer att bli kanon där ska du se. Även de 3 andra veckorna ;) Men vist gör det mycket att få vara någon stans med en vän.
Måste kännas underbart att få vara med barnen i hela 2 månader. Men hur fungerar det med kontakt hem? kan man ringa när man vill eller blir det lite hap om hap?

Ha en super fin dag!
Kram!!!

Svar: Delad glädje är dubbel glädje och det stämmer! :)Att få tillbringa så lång tid på skolan känns helt fantastiskt även om jag anar att det inte kommer vara rosenskimrande och jättelätt varje dag!
Kontakt hem är inga problem. Skype brukar funka jättebra och telefonförbindelserna är toppen!
Kram A
Jennie och Anna

2014-08-11 @ 07:26:07
URL: http://www.mammansandra.blogg.se
Postat av: Sandra - 3 barns mamma <3

Det är sant. Med barn är det mycket jobb och när resurserna inte är det högsta så blir det extra jobb dess värre. De barnen har tur som har er som ställer upp och älskar dem.
Men måste fråga: hur började eran jobb där? Hur kom ni i kontakt med Eddie? Varför just den skolan? Nu blev frågorna många här ;)
Härligt att Skype funkar där. Måste vara skoj för era familjer också.
Kram!!!

Svar: http://bristolacademy.blogg.se/2011/december/valkomna.html I vårt allra första inlägg så finns hostorien om hur allt startade. Mycket har hänt sedan dess,framför allt är det numera bara jag och Jennie som håller i trådarna här ifrån Sverige.Allt är bara egentligen en tillfällighet att vi började jobba med det här...det trodde vi aldrig då 2008 när allt startade... Kram Anna
Jennie och Anna

2014-08-12 @ 16:18:27
URL: http://www.mammansandra.blogg.se
Postat av: Sandra - 3 barns mamma <3

Va spännande! Ska hoppa bakåt och börja läsa hur det hela startade :)
Kram!!!

Svar: Gör gärna det :) Ha en bra dag,kram A
Jennie och Anna

2014-08-15 @ 07:51:47
URL: http://www.mammansandra.blogg.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0