Man har ingen rätt att säga så....

 

Tack och lov händer det inte ofta att vi stöter på nötter numera vad gäller vårt arbete i Afrika.

Och det är tur kan jag säga... för jag kan ärligt erkänna att jag inte hanterar det särskilt bra när folk skämtar om, eller säger nåt nedvärderande om människorna där.

Ännu värre är det om dom säger nåt som rör barn för dom har definitivt inte gjort någon något illa över huvudtaget....

 

 

Dagarna strax efter jul jobbade jag och jag fick ett infall och frågade om en för oss välkänd kund kunde tänka sig att skänka 3 kronor till barnen i Uganda.

Till svar fick jag:

Dom där jävla barnen i Afrika ska inte ha ett skit, säg till dom att dom äter lite så dom blir feta istället.

 

 

För mig är det okej, och jag menar verkligen okej att man inte vill skänka pengar till välgörande ändamål.

Man kan ju ha en god anledning till det eller att man hellre vill skänka sina pengar nån annanstans, så jag har inga problem att ta ett nej....

Däremot har jag stora problem när nån fäller en sån kommentar. Det finns ingen som har rätt att säga så....

 

 

Jag blir så jävla arg inuti så jag har svårt att hantera det... Jag hör mig själv be honom stoppa upp sina pengar nånstans och säga att vi ändå inte vill ha dem när han säger så....

Fördelen med just den här situationen var att kunden i fråga var så dum så han inte ens förstod vad han sagt, han tog inte heller till sig mitt väldigt onödiga och lite (mycket) omogna svar.

 

 

Inte heller jag har rätt att säga som jag gjorde, men jag tar det på nåt dumt sätt väldigt personligt....

När jag vet att det enda som dom vill är att äta, och när jag vet att varenda dag är en kamp för miljoner och åter miljoner människor att få göra det, då tycker jag inte att man har rätt att ens tänka det som han sa.

 

Jag bad om 3 kronor... jag bad inte om hans månadslön, och jag bad inte heller om hans hjärta och fulla engagemang.

Men dom orden han levererade där sänkte honom i mina ögon och jag menar på fullaste allvar att det ska mycket till för att jag någonsin ska respektera honom igen.

Man säger inte så om andra människor som han sa, man gör inte det bara.....

 

 
 
 
                                                                                Anna
 

 

 


Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Finner inga ord. Man blir ju helt förstummad.
Kram Lisbeth.

Svar: Visst blir man? Tyvärr finns dom lite överallt.. Kram A
Jennie och Anna

2014-01-06 @ 11:13:04
Postat av: Pia

Siste idioten är som sagt var inte född ännu..... hoppas bara inte det blir fler som honom. Jag vet inte om jag hade kunnat hålla mig till det du gjorde... Jag hade nog personligen hjälpt honom att se till att de kom dit de skulle.... Jag blir helt knäckt av sådana människor, hur tusan orkar de ens se sig i spegeln...
Kramar till er från mig <3

Svar: Jag var på väg att hjälpa honom men insåg att det var ett ställe jag ändå inte ville vara på! Han förstår nog inte bättre och kollar säkert gärna både 1 och 2 gånger i spegeln!Må väl! Kram A
Jennie och Anna

2014-01-06 @ 17:51:22
URL: http://marlonzacco.blogg.se
Postat av: monica

man upphör aldrig att bli förvånad, ett bevis på att det finns riktiga idioter...

Svar: Nä... man gör faktiskt inte det.... Vi är glada att vi slipper möta dem så ofta! :) Kram! A
Jennie och Anna

2014-01-06 @ 19:58:57
Postat av: Anonym

Man blir så berörd av det du skriver!!!Låt mig aldrig veta vem det var!!

Svar: Tack för att du blir berörd av orden, bara det ger hopp om mänskligheten! Jag lovar att vara tyst! :) A
Jennie och Anna

2014-01-06 @ 20:20:44
Postat av: Anna

Stackars inskränkta människa, hur långt kan man falla? Ja du Anna, omoget eller ej tycker jag nog att det för det mesta är bra att markera när ngn går över gränsen.
Önskar er en fin vecka!
Kram Anna

Svar: Ibland går det inte att vara tyst bara, även om inte han förstod....Ha en bra dag! Kram A
Jennie och Anna

2014-01-06 @ 21:07:37
URL: http://bokcafeetibyn.blogspot.com
Postat av: Hörni!

Usch ja, man undrar hur vissa är funtade. Men jag blir inte så förvånad, det finns gott om inskränkta, oempatiska människor överallt, har jag märkt.

Svar: Visst finns dom människorna tyvärr lite överallt.. jag blir bara så förvånad var gång man stöter på dem... Må bra, A
Jennie och Anna

2014-01-06 @ 21:28:20
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Så himla tråkigt att höra. Vilken idiot. Synd för honom själv att han inte förstått mer om världen.
Kram på er!

Svar: Världen kan vara hemskt liten för en del... Hoppas han gillar sin lilla (inskränkta) värld! :) Kram! A
Jennie och Anna

2014-01-06 @ 22:05:54
Postat av: Ekenäsliv

Beklämmande, sååå beklämmande!
Kan man inte bara säga nej tack och sen hålla tru-----ten!
Ja, det är väl han själv som mår sämst i slutänden..
Kram Anna

Svar: Lite så tycker jag också... säg gärna Nej, men man kan säga det på många olika sätt.Saken är den att han mår säkert bra, han förstod nog inte ens vad han sa egentligen...
Kram och Tack! A
Jennie och Anna

2014-01-06 @ 22:51:28
URL: http://www.ekenasliv.se
Postat av: Anna- Dagar av lycka

Det finns så jäkla konstiga människor va? Vissa undrar man om de verkligen har ett hjärta där innanför revbenen... Heja dig!

Kram Anna

Svar: En del saknar det där sista....Tack! och Kram! A
Jennie och Anna

2014-01-07 @ 16:52:07
URL: http://dagaravlycka.blogspot.com
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0