Det påverkar dem såklart...

 
 
Vi fick en kommentar på det inlägget jag skrev i förrgår och jag vet inte vad det är men den griper tag i mig fullständigt...
 
 
 
Anna! Jag tror att dessa stunder i din famn eller när du tar barnen i handen och de får känna närhet till dig en stund visst påverkar dem minst lika mycket även om de kanske inte minns eller kan sätta ord på det.Alla barn borde ha rätt till att få vara nära!!
 
 
 
Med ens blir det så tydligt också för mig att det är klart att barnen påverkas av vår närvaro. Kanske minns dom inte men dom har känt. Ingen somnar i någons famn otrygg och inget barn tar någons hand om inte dom vill.
Vi åker till barnen med öppna hjärtan och det är klart att dom känner det.
Helt plötsligt vet jag att vi gör rätt... Vi älskar dem och vi ger dem allt vad vi kan, och det påverkar dem, såklart.
 
 
 
 

                                  
                                                                                Anna
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: sera -

Så himla fina bilder. Blir helt berörd i hjärtat.

Svar: Tack för att du gillar dem! :) A
Jennie och Anna

2014-06-17 @ 16:19:12
URL: http://serafinas.blogg.se/
Postat av: Anna-Bokcaféet i byn

Jag tror också det instämmer! Självklart önskar man alla barn att vara älskade alla dagar och omfamnas varje dag. Men i en värld som ser helt annorlunda ut betyder nog varje kram eller omfamning massor. Den visar ju att ngn bryr sig! Och om man vet att man kan älskas av ngn, vet man också att fler kan älska en i framtiden! Ni gör skillnad Anna!
Kram Anna

Svar: Tack Anna... Orden värmer! Ha en fin midsommar! Kram A
Jennie och Anna

2014-06-17 @ 20:17:48
Postat av: A kitchen in the country

Ni gör skillnad Anna. Ni vidrör framtiden. Och den kärlek ni ger och får tillbaka växer och sprider sig vidare. Genom generationer. Så tvivla inte på att det ni gör har betydelse.

Kram Charlie (dvs Lotta som har påbörjat ett nytt bloggäventyr)

Svar: Vad jag önskat att jag kunnat säga att vi aldrig tvivlar på vår betydelse, men det gör man...men förhoppningsvis så gör vi skillnad,iallafall för några.
Spännande med ett nytt äventyr! Kollar in! Kram A
Jennie och Anna

2014-06-17 @ 20:34:54
URL: http://akitcheninthecountry.blogspot.com
Postat av: Pia

Vilka underbara ord! Ja det klart i er varma famn så berör ni det där innersta som finns i oss alla. Behovet av att få beröring, närhet, något som tyvärr många är svältfödda på. Men tänk på att ni lämnar ett varmt minne i deras hjärta <3
Önskar er en fin fortsatt midsommarvecka!
Kramen

Svar: Tack...<3 Vi hoppas på att vi gör skillnad också inuti på sikt.Önskar dig en trevlig midsommar också! :) A
Jennie och Anna

2014-06-18 @ 10:04:46
URL: http://marlonzacco.blogg.se
Postat av: Elin

<3 :)

Svar: <3! A
Jennie och Anna

2014-06-21 @ 22:46:53
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0