Grattis Sally!

Som om hon alltid funnits känns det.Men det har hon ju inte.Den där lilla människan som kom för nästan ingen tid sedan alls egentligen.Lilla Sally.Hon fyller 1 år idag och jag minns mina egna barns 1 årsdagar som några av de mest känslosvallande dagarna nånsin och nu ser jag detsamma hos min dotter som upplever sin dotters allra första födelsedag.
 
Det är annorlunda att få barnbarn,det är roligare,livets efterrätt...Jag vet inte hur många saker jag fick höra från andra mor och farmödrar innan det här lilla barnet skulle komma hur fantastiskt det skulle vara.Livet skulle aldrig bli detsamma igen och livet skulle få en ny mening.
 
Herregud tänkte jag....dom är ju galna...det är ju bara ett barn? Jag har ju redan haft dom bästa barnen själv...
 
Men så kom hon den där dagen i augusti förra året.Vägen hade varit allt annat än rak.Jag hade fått den stora äran att få vara med då hon föddes och jag kan idag säga att det var det vackraste jag varit med om.
Min egen dotter totalt heroisk, och sedan den dagen ser jag henne med helt andra ögon.
Och så den lilla...med ens förstod jag vad dom menade. Hon var bara ännu ett barn i världen men för oss var hon världens barn och jag tror minsann att livet faktiskt fick en ny mening....
 
 
Lilla Sally....det är en stor dag idag.Din allra första födelsedag.
Du har så mycket framför dig och vi är så många som går tillsammans med dig.
Du först tillsammans med din mamma och pappa.Sen vi andra.
Varje dag med dig är ett äventyr och jag är så otroligt tacksam för att du finns.
Aldrig en lugn stund,alltid på språng.
Jag trodde aldrig att så mycket kärlek och glädje kunde rymmas i en sån liten kropp som din.
 
Så lilla Anna Sally Linnéa
Grattis på 1 årsdagen!
 
Du har mitt hjärta i din hand.
Alltid vid din sida. 
Mormor
 
 
 

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0