Då ska jag aldrig be om nåt mer igen.

Julen är över för den här gången och jag kan med handen på hjärtat säga att jag är så glad för det.
Den har på inget vis varit dålig men det är numera helt enkelt inte min tid på året.För mycket tankar om livets orättvisor präglar min tid och dom är svårt att ta bort.Det är svårt i vanliga fall,kring julen är det direkt omöjligt.
Nyår känns mer lättsamt.Och ord som nytt år,nya möjligheter och Ut med det gamla,in med nya osv är egentligen sjukt uttjade och meningslösa men det ligger trots allt något i det.Nytt år andas,om än inte nystart kanske iallafall nya möjligheter att lyckas med det man inte rodde i land under året som gick.
Sen att man sitter där om ett år igen och har misslyckats med samma saker kanske ännu en gång är ju inget man tänker på nu.
 
Jag ger aldrig några löften inför att nytt år, för jag skulle med allra största sannolikhet bryta dem ändå.
Men inuti mig hoppas jag och tror på att 2019 kommer att bli världens bästa år,och slår mina drömmar in,då ska jag aldrig be om något mer igen.
 
 
 
Anna

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0