Klarsynta och varmhjärtade

Att uppleva  saker påverkar ju alla, men på olika sätt.



Både Jennie och Victoria är, enligt mitt sätt att se på det,fantastiskt duktiga på att vara klarsynta vad gäller situationen där nere i Uganda. Dom är båda 2 otroligt varmhjärtade och vill att alla ska må bra och ser också klart på varenda situation som vi utsätts för.
 Jennie bidrar med ett lugn som inte många har och hon sprider det runt omkring sig så man själv blir lugn och trygg. (iallafall när vi väl är på plats i Uganda ska tilläggas,innan dess kan hon halvt skrämma ihjäl en med alla tankar om flygplan som ska krasha, och negrer som ska röva bort barnen mm mm.)
Victoria har en enorm drivkraft som får en att vilja göra sitt yttersta i varje situation,hon ser inte mycket hinder i vägen och hon har koll på i stort sett allt!Fantastiska egenskaper som dom har båda två, och jag kan inte tänka mig nåt bättre sällskap än just dom här att resa med!



Själv är jag egentligen inte speciellt bra lämpad för det här tror jag. Ok....... den kan hända att även jag har en släng av det varma hjärtat då vi är där, och även jag vill att alla ska må bra, MEN jag är på tok för impulsiv och framförallt alldeles för känslosam och dålig på att skaka av mig saker........

Jag har så jättesvårt att känna mig nöjd med det vi har gjort när jag kommer hem från våra resor. Jag tänker hela tiden på vad vi kunde gjort mer...Så jävla dumt!
 Vi har haft många och långa diskussioner om det här jag och Jennie (som för övrigt borde vara psykolog istället för korvkioskarbetare) om att vi måste vara nöjda med det som har blivit gjort. Och jag blir det..............till slut. Men det kostar på. Jag har varit ledsen ganska länge efter att vi kommit hem,känt mig nedstämd och inte riktigt nöjd. Och det är ju inte så kul för andra att se såklart.


Jag hoppas att jag kommer att bli bättre på att skaka av mig det som vi är med om, lägga det lite åt sidan,men inte glömma,vara nöjd med det som vi utfört och sen köra på igen mot nya mål! Då kommer vi att bli oslagbara!


         

                                                         Anna





(Ett resetips! Om ni någongång kommer att resa nånstans där ni behöver äta malariatabletter så kan dessa påverka ens humör,matlust,sömn mm. Bara så ni vet! Nu blev det en resetipsblogg också....)


Kommentarer
Postat av: Pia

Jag kan faktiskt tänka mig att det känns knepigt när man kommer hem och ser allt här hemma och tänker på att man kanske kunde gjort lite lite till. Du är en sund individ Anna och med ett stort varmt hjärta!!

Kramar

2012-01-16 @ 19:42:56
URL: http://marlonzacco.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja,vi har liksom allt känns det som....konstigt att vi hade sån tur. Tack Pia, kram Anna

2012-01-16 @ 20:34:26
URL: http://bristolacademy.blogg.se/
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0