En del lyser starkare

 
Vissa människor får sin egen plats i hjärtat då man ser dem första gången, så är det bara. Man vet inte alltid varför.Jag har skrivit om detta förut men det är faktiskt likadant för oss då vi kommer ner till Uganda.
 
Alla barn behöver få synas och man försöker verkligen se alla, men ändå så är det en del barn och ungdomar som lyser starkare för en... Det låter kanske lite hemskt, men man kan inte hjälpa det.
 
Oftast är det inte dom som är mest framåt som fångar vårt intresse,snarare är det så att dom som håller sig lite undan är dom som vi ser.
Eller dom som gör sig helt självklara för en och som gör att man inte har nåt val att INTE se dem... :)
 
Man ser dem hela tiden och skulle känna igen dem bland tusentals barn, dom får sin egen plats helt enkelt.
Sam är en sån för mig,Winnie likaså. Wendy kommer jag alltid att minnas ansiktet på. Familjens vän Kalema såklart, Toney, Derrick tillsammans med hans lillasyster Sharon....Dom är några stycken...
Jag har mina självklara, Jennie har sina och Victoria har sina.
Winnie....
Victoria med Nanono...
 
Våra 3 studenter som vi reste med senast fick också sina favoriter som dom kommer att bära med sig, troligtvis för alltid långt därinne.
Flickorna med en pojke som fick en radiostyrd bil av dem den sista dagen. Jag törs lova att dom aldrig kommer att glömma honom, och jag tror inte heller att han kommer att glömma dem....
 
 
Och kanske är det så att också vi finns långt nånstans inne i hjärtat,kanske har vi också gjort skillnad för dem, så som dem gjort skillnad för oss.
 
 
                                                               Anna
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fröken Grön

Det är när man läser din blogg som man inser vad som är viktigt i livet... Tack för att du delar med dig av dina upplevelser!
/Anna-Karin

2012-10-28 @ 18:25:00
URL: http://frokengronsblog.blogspot.com
Postat av: Hanna

Det blir nog oundvikligen som du skriver, så tycker jag att det känns även i det vardagliga livet, en del personer ser man och klickar man med på en gång..Ni verkar göra ett otroligt bra jobb, och din blogg berör mig verkligen!

Sv: Tack för din kommentar, precis som du skriver så duger man oavsett om man känner sig tillräcklig eller inte :)

2012-10-28 @ 19:56:47
URL: http://hannovsky.blogspot.som
Postat av: Anna

Och det är kommentarer som dina Anna-Karin som gör att man orkar dela med sig! Tack!

2012-10-28 @ 20:56:56
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: Anna

Visst är det så även här hemma Hanna... en del blir viktiga. Tack för att du blir berörd, det gör oss glada...:)

2012-10-28 @ 20:58:35
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: Malla

det har ni alldeles säkert! :)

2012-10-29 @ 18:14:22
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Anna

Vi hoppas på det... :)

2012-10-29 @ 18:22:39
Postat av: Vera

Ni är fantastiska, osjälviska, empatiska människor! Jag har sagt det förr och jag säger det igen- jag är glad att det finns såna som ni här i världen :)
Kram ❤

2012-10-29 @ 20:45:37
URL: http://vera-med-flera.blogspot.com
Postat av: Eddie och Barnen På Bristol Academy

Och vi är tcksamma att få höra det...det gör oss jätteglada! TusenTack!

2012-10-29 @ 22:04:08
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0